رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان:

۹۹ درصد عامل ابتلا به کرونا شرکت در دورهمی‌های خانوادگی و اجتماعات است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۹۹ درصد عامل ابتلا به کرونا شرکت در دورهمی‌های خانوادگی و اجتماعات است.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،رشید حیدری مقدم,رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در ستاد مقابله با کرونا استان همدان، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۷ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری و ۵۵۶ بیمار سرپایی مثبت نیز شناسایی شدند.

او با بیان اینکه شمار مراجعان به اورژانس بیمارستان‌های استان همدان از یک هزار و ۲۰ نفر گذشته است، اظهار داشت: شاخص سرایت پذیری بیماری کرونا در این استان به ۱.۱۲ رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه ۹۹ درصد عامل ابتلا به کرونا شرکت در دورهمی‌های خانوادگی و اجتماعات است.بیان کرد: بررسی علل طغیان ویروس کرونا در استان همدان نشان می‌دهد که ۳۲ درصد عامل ابتلا "شرکت در اجتماعات"، ۶۷ درصد "تماس‌های درون خانگی" و یک درصد نیز به سایر عوامل مربوط می‌شود و درحال حاضر یک هزار و ۱۰۰نفر در بیمارستان‌های این استان بستری هستند.

حیدری مقدم با بیان اینکه تاکنون ۲۱ درصد از جمعیت هدف استان همدان علیه کرونا واکسینه شده اند، اظهار داشت: ۳۳۰ هزار دوز واکسن تاکنون در استان به افراد براساس اولویت‌ها تزریق شده و در حال حاضر مشکلی در زمینه تامین واکسن مورد نیاز وجود ندارد.

او با بیان اینکه بهترین و تنها راه مهار ویروس کرونا تزریق واکسن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی است، گفت: این در حالی است میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در حاشیه شهر و مناطق روستایی به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: افزایش سطح رعایت شیوه نامه هایبهداشتی نیازمند تغییر نگاه به این موضوع است و با گفتار درمانی نمی‌توان زنجیره انتقال ویروس را قطع کرد.

حیدری مقدم با تاکید بر اینکه با استفاده از هر ابزار و وسیله‌ای باید آمار ورودی به بیمارستان‌ها را کاهش داد، گفت: افرایش کادر پزشکی و پرستاری راهکار اصلی برای مهار ویروس کرونا نیست.

 تمامی شهرستان‌های تابعه استان همدان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.