سکانس پایانی ایران در المپیک توکیو طلایی شد/ درخشش گنج ایرانی در مهد کاراته جهان

آخرین روز رقابت‌های المپیک توکیو با کسب مدال طلای سجاد گنج زاده به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شانزدهمین و آخرین روز از مسابقات المپیک توکیو، برای کاروان ایران صبح امروز با برگزاری مسابقات نمایندگان کشورمان در یک رشته (کاراته) پیگیری شد و در پایان این روز نمایندگان کشورمان با کسب مدال طلا به کار خود در المپیک توکیو پایان دادند.

برای کاروان ایران در روز شانزدهم رقابت‌های المپیک توکیو حمیده عباسعلی و سجاد گنج زاده در رشته کاراته به مصاف رقیبان خود رفتند و در انتها عباسعلی به دلیل مصدومیت و با ۲ پیروزی و ۲ شکست به کار خود در رقابت‌های المپیک توکیو پایان داد و نتوانست مدال کسب کند. دیگر نماینده ایران سجاد گنج زاده بود که با عملکردی درخشان توانست اولین مدال تاریخ کاراته ایران را در رقابت‌های المپیک کسب کرده و نام خود را در تاریخ المپیک ثبت کند.

کاراته

حمیده عباسعلی

حمیده عباسعلی نماینده کاراته‌کای کشورمان در وزن مثبت ۶۱ کیلوگرم، در اولین مسابقه خود مقابل لامیا ماتوب از الجزایر با نتیجه ۴ بر صفر به پیروزی رسید و شروع درخشانی در این مسابقات داشت. این کاراته کا در دومین مسابقه خود در رقابت‌های المپیک توکیو به مصاف النا نماینده سوئیس رفت. نماینده کشورمان نمایش خوبی در این مسابقه نداشت و در نهایت با نتیجه ۴ بر صفر مقابل رقیب خود شکست خورد.

عباسعلی در سومین مسابقه المپیکی خود به مصاف رقیبی از کشور مصر رفت و در انتها با نتیجه ۹ بر ۷ پیروز شد و دومین پیروزی خود را در این گروه کسب کرد، اما اتفاق نه چندان خوب برای عباسعلی در مسابقه چهارمش رخ داد جایی که عباسعلی بعد از مصدومیت شدیدی که با آن مواجه شد با نتیجه ۸ بر ۴ مقابل حریف چینی‌اش شکست خورد و نتوانست از گروه ۵ نفره خود صعود کند و مدال المپیک را از دست داد.

سجاد گنج زاده

نماینده وزن ۷۵+ کیلوگرم کشورمان رقابت‌های المپیک توکیو را درخشان آغاز کرد و در اولین بازی حریف کروات خود را شکست داد.

گنج زاده دومین مسابقه خود را مقابل حریف عربستانی برگزار کرد، دیداری که نماینده ایران در آن به تساوی دست یافت. گنج زاده در رقابت‌های سوم و چهارم خود نیز مقابل نماینده‌های آمریکا و کانادا با اقتدار پیروز شد و به دیدرا نیمه نهایی رقابت‌های المپیک رسید.

گنج زاده در دیدار نیمه نهایی به مصاف حریف ترکیه‌ای خود رفت که در انتها این کاراته کا توانست مقابل حریف ترک هم پیروز شود و به دیدار نهایی رقابت ها‌ی المپیک صعود کند.

گنج زاده در فینال بار دیگر به مصاف حریف عربستانی خود رفت و در شرایطی که از حریف خود عقب بود، به علت ضربه خطای این کاراته کای عربستانی که با مصدومیت گنج زاده مواجه شد و با اعلام داوران مسابقه به عنوان قهرمان مسابقات اعلام شد و توانست مدال طلای المپیک توکیو را به نام خود کند.

گنج زاده با این مدال تاریخ ساز شد و توانست اولین مدال این رشته را در المپیک کسب کند و نام خود را برای همیشه در تاریخ ورزش ایران ثبت کند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
رضا
۰۰:۵۰ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
انصافا طلا حق عربستانی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
کدام درخشش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
شاید کاراته کای عربستانی خطا کرد ولی خیلی بهتر از گنج زاده بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
این اولین باری در زندگیم که از داورا راضیم یعنی واقعاً راضیم
آخرین اخبار