اعتراض رسمی روسیه به قهرمانی نماینده رژیم صهیونیستی در مسابقات ژیمناستیک المپیک توکیو

کمیته المپیک روسیه نسبت به نتایج مسابقات ژیمناستیک ریتمیک (موزون) المپیک توکیو و اعطای مدال طلا به نماینده رژیم صهیونیستی اعتراض و به طور رسمی به فدراسیون جهانی ژیمناستیک شکایت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کمیته المپیک روسیه (ROC) نسبت به نتایج مسابقات تمام اسباب رشته  ژیمناستیک ریتمیک (موزون) المپیک توکیو به ویژه حذف یکی از ورزشکاران این کشور و اعطای مدال طلا به نماینده رژیم صهیونیستی اعتراض و به طور رسمی به فدراسیون بین المللی ژیمناستیک (FIG) شکایت کرد. ضمن آن که سخنگوی وزارت خارجه نتیجه این مسابقات را "جعلی" خواند.

دینا و آرینا آورینا دوقلو‌های یکسان روس از چهره‌های مسلط ورزش ژیمناستیک ریتمیک (موزون) جهان هستند و انتظار می‌رفت که در رقابت‌های المپیک توکیو برای طلا بجنگند، اما لینوی اشرم نماینده رژیم اسرائیل به طرز شگفت انگیزی زوج روسی را شکست داد و به عنوان قهرمانی رسید.

او با امتیاز ۱۰۷/۸۰۰ کار خود را به پایان رساند و پس از اکاترینا سربریانسکایای اوکراینی، قهرمان المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا، اولین ژیمناست غیر روسی بود که موفق به کسب مدال طلای این رشته شد.

دینا آورینا مجبور شد با امتیاز ۱۰۷.۶۵۰ به مدال نقره بسنده کند و آلینا هارناسکو از بلاروس با امتیاز ۱۰۲.۷۰۰ مدال برنز را کسب کرد، به این ترتیب آرینا چهارم شد و مدال المپیک را از دست داد.

کمیته المپیک روسیه از داوری انتقاد کرد و این نتیجه را "بی عدالتی" خواند و چندین درخواست آن‌ها برای تجدید نظر همان شب مسابقه رد شد. اعتراض اصلی روس‌ها به این موضوع است که نماینده رژیم صهیونیستی در آخرین حرکات خود نوار (ربان) را انداخته، اگرچه در اجرای سه اسباب دیگر بالاترین نمره را کسب کرده است.

استانیسلاو پوزدنیاکوف، رئیس ROC به خبرگزاری دولتی روسیه گفت که فدراسیون بین المللی ژیمناستیک در مهلت مقرر به درخواست آن‌ها رسیدگی نکرد. او گفت: "متأسفانه، آن‌ها مهلتی را که در نامه ذکر کرده بودیم از دست دادند، آن‌ها با تأخیر روی درخواست تجدیدنظر ما کار می‌کنند. "

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز گفت که داوران "در جلوی چشم تمام جهان جعل کرده اند". او گفت: "کسانی که جنگ روس هراسی را در این ورزش آغاز کردند، اجازه ندادند این پیروزی رقم بخورد. "

اشرم درباره داوری گفت که داوری "بسیار خوب" بود و او مشکلی با آن نداشت،اما ROC معتقد است دینا آورینا باید قهرمان شود و افزود: "او المپیک را به رقیبی که خطای فاحش داشت، واگذار کرد. قبل از تصمیم نهایی، داوران امتیاز‌ها را به مدت طولانی شمردند. به عبارت دقیق تر، محاسبه کردند. ما نسبت به بی عدالتی حساس هستیم. "

روسیه همچنین برای اولین بار پس از المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا، عنوان قهرمانی تیمی این رشته را از دست داد و بلغارستان طلا گرفت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
این المپیک کثیف ترین المپیک بود که با باند بازی ولابی گری و دوپینگ امریکایی ها به پایان رسید