المپیک ۲۰۲۰؛

طلای پرتاب نیزه به هند رسید/ پایان ۱۰۰ سال چشم انتظاری هند برای کسب طلای المپیک

ورزشکار هندی با کسب عنوان قهرمانی در ماده پرتاب نیزه مردان المپیک توکیو به یک طلای تاریخی دست پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه مسابقات دو و میدانی بازی‌های المپیک توکیو و در ماده پرتاب نیزه مردان نیراج چوپرا از تیم هند موفق شد با پرتابی به طول ۸۷ متر و ۵۸ سانتی متر به مدال طلای پرتاب نیزه دست پیدا کند.

چوپرا اولین طلایی هندی‌ها در مسابقات دو و میدانی المپیک است. به این ترتیب او به ۱۰۰ سال چشم انتظاری این کشور برای کسب مدال طلای المپیک در این رشته پایان داد.

چوپرا پس از ابهیناو بیندرا قهرمان ماده ۱۰ متر تفنگ بادی المپیک ۲۰۰۸ پکن، دومین هندی است که موفق به کسب مدال طلای المپیک می‌شود.

پیروزی چوپرا جشن و شادمانی هموطنانش - از جمله نخست وزیر نارندرا مودی را به همراه داشت.

مودی در توئیتر نوشت، "تاریخ در توکیو رقم خورد. نیراج جوان عملکرد فوق العاده‌ای داشته است. او با شور و شوق قابل توجهی بازی کرد و قدرت بی نظیری از خود نشان داد. "

یاکوب وادلچ و ویتسسلاو وسلی دو ورزشکار جمهوری چک نیز با پرتاب‌هایی به طول ۸۶ متر و ۶۷ سانتی متر و ۸۵ متر و ۴۴ سانتی متر به ترتیب به مدال‌های نقره و برنز دست یافتند.

یوهانس وتر آلمانی، بخت اصلی قهرمانی، که سال گذشته ۹۷ متر و امسال بیش از ۹۶ متر پرتاب کرد، حتی موفق نشد به جمع سه پرتابگر نهایی راه پیدا کند و رده نهم جای گرفت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار