اجرای بیش از ۵ هزار طرح اشتغالزا از سوی ستاد اجرایی فرمان امام

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خراسان جنوبی از اجرای ۵ هزار و ۶۲۵ طرح اشتغال زایی در سطح استان خبر داد.

موسوی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان در زمینه توانمندسازی فعالیت‌های اقتصادی، اجتماع محور و تسهیلات محور به غیر از مشارکت‌های سهامی، از ابتدای سال تاکنون ٥ هزار و ۶۲۵ طرح با حجم سرمایه گذاری ۶۰۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اجرا کرده است.

او افزود: با اجرای این طرح‌ها زمینه اشتغال برای ۱۷ هزار و ۳۷۲ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم شده است و این مهم با قوت تا پایان سال در سطح استان و مناطق روستایی کم برخوردار ادامه دار خواهد بود.

موسوی اظهار کرد: به منظور اشتغال زایی پایدار در روستاها، تفاهم نامه‌ای بین ستاد اجرایی فرمان امام با استانداری منعقد شده است که با به‌کارگیری ۳۰ تسهیل گر و مجری در ٥٠٠ روستای بالای ۵۰ خانوار، ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال پرداخت شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خراسان جنوبی با بیان این که از ابتدای این طرح تاکنون حدود ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است تصریح کرد: افراد بیکار یا افرادی که کمتر از ۷۰۰ هزار تومان در ماه درآمد دارند، مشمول حمایت این نهاد در طرح اشتغال روستایی می‌شوند.

او ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خراسان جنوبی ۳۰ تسهیل‌گر و مجری دارد که دوره‌های ۴۵ روزه آموزش تسهیل‌گری را فرا گرفته‌اند و در حال حاضر به منظور اشتغال‌زایی روستاییان فعالیت دارند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.