مدیر صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری

مدیر صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۱۰ هزار فرصت شغلی با اعطای ۱۸۶ میلیارد تومان تسهیلات از سوی این صندوق در استان ایجاد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین بیرانوند مدیر صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری در نشست با خبرنگاران این استان همزمان با ۱۷ مرداد روز خبرنگار اظهار داشت: از سال ۹۲ تاکنون ۱۰ هزار فرصت شغلی با اعطای ۱۸۶ میلیارد تومان تسهیلات از سوی این صندوق در استان ایجاد شده است.

او افزود: این میزان اعتبار در قالب هفت هزار و ۲۰۰ فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است که ۹۷ درصد آن در راستای طرح‌های هدف هزینه شده و میزان انحراف آن کمتر از سه درصد بوده است.


بیشتر بخوانید


بیرانوند اضافه کرد: طرح‌های برخوردار از تسهیلات اشتغالزایی این صندوق شامل طرح‌های بخش کشاورزی، صنعت، شیلات، صنایع‌دستی، بوم‌گردی، خدمات، تولید و بسته‌بندی محصولات دامی و مشاغل شهری تحت حمایت کمیته امداد امام راحل، بنیاد شهید، فنی و حرفه‌ای، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و سایر حوزه‌های دیگر است.

او همچنین از پرداخت چهار هزار و ۸۰۰ فقره تسهیلات ضروری از سوی صندوق کارآفرینی امید در استان طی هشت سال اخیر خبر داد و گفت: در قالب این تسهیلات قرض‌الحسنه نیز ۲۸ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شد.

بیرانوند خاطر نشان کرد: در مجموع از سال ۹۲ تاکنون ۱۲ هزار و ۱۷۶ فقره تسهیلات به ارزش ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال در قالب طرح‌های اشتغالزا و ضروری در استان پرداخت شده است.

او به برنامه‌های این صندوق در مناطق محروم استان نیز اشاره کرد و گفت: طرح هر روستا یک محصول تولیدی، اجرای طرح روستای بدون بیکار، مستندسازی کسب و کار‌ها با هدف گسترش فرهنگ کارآفرینی، اجرای طرح‌های توسعه روستایی با محوریت زنان، برگزاری وبینار‌های تخصصی برای جامعه هدف و حمایت از صندوق‌های خرد محلی بخشی از این اقدامات به شمار می‌رود.

بیرانوند استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها با هدف توانمندسازی جوامع هدف را از دیگر برنامه‌های این صندوق برشمرد و افزود: بستن تفاهم‌نامه با دستگاه‌هایی نظیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بنیاد برکت، بنیاد علوی و اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در همین راستا بوده است که تلاش شده در این تفاهم‌نامه‌ها از فناوران، کارآفرینان و کسب‌وکار‌های خرد حمایت کرد.

او با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت‌های بی شماری در حوزه اشتغالزایی است، اظهار داشت: طبیعت بکر و خدادادی، بوم‌گردی، صنایع دستی و گیاهان دارویی از جمله این ظرفیت‌ها است که با ترویج فرهنگ کارآفرینی می‌توان از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوبی در رونق تولید و اشتغال بهره گرفت.

بیرانوند با تاکید بر تقویت فرهنگ اشتغال و کارآفرینی در استان، خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود در تقویت قدرت ریسک‌پذیری، اشتغال و کارآفرینی در استان بیش از پیش فرهنگسازی کرد تا از ظرفیت‌های موجود به نحو شایسته‌تری بهره‌گیری شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.