تلاش بحرین برای برپایی جشن سالگرد عادی سازی روابط با تل‌آویو

معاون وزیر امور خارجه بحرین از برپایی یک جشن بزرگ به مناسبت نخستین سالگرد عادی سازی روابط میان منامه و تل آویو خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک ‏، شیخ عبد الله بن احمد آل خلیفه، معاون وزیر امور خارجه بحرین که در سفری چهار روزه دیروز (یکشنبه) وارد تل آویو شده است، در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد مقدمات و ترتیبات برپایی یک جشن بزرگ با تل آویو به مناسبت نخستین سالگرد عادی سازی روابط میان طرفین در اواسط ماه آینده در حال انجام است.

او گفت: برنامه ریزی برای یک رویداد بزرگ برپایی جشن سالگروز امضای توافقنامه‌های ابراهیم (توافقنامه‌های عادی سازی روابط) در حال انجام است و باید این روز (۱۵ سپتامبر) را جشن بگیریم.

بنا بر اعلام شبکه کان رژیم صهیونیستی، تل آویو به دنبال برگزاری نشستی با حضور مقامات بلند پایه این رژیم با مقامات امارات، بحرین، مغرب و حتی مسئولان سایر کشورهاست.

عبد الله بن احمد آل خلیفه درباره روابط منامه و تل آویو گفت: خالد یوسف الجلاهمه، نخستین سفیر بحرین به زودی وارد اسرائیل خواهد شد و تیمی از دیپلمات‌های بحرینی عملا در اسرائیل حضور دارند تا مقدمات ورود او را فراهم کنند.

او تصریح کرد: در آستانه سالگرد امضای توافقنامه و برقراری روابط دوستانه میان بحرین-اسرائیل قرار داریم و ما با پیام صلح، توسعه و رفاه به اینجا آمده ایم همانطور که طی ۱۰ ماه گذشته دستاورد‌های زیادی داشته ایم.

معاون وزیر امور خارجه بحرین همچنین وعده داد پرواز‌های مستقیم شرکت هواپیمایی «گلف ایر» سال آینده از بحرین به اسرائیل راه اندازی شود.

او در ادامه به حمله اخیر به کشتی «مرسر استریت» متعلق به یک شرکت صهیونیستی اشاره و اعلام کرد: بحرین بر حفاظت از ایمنی کشتیرانی و آزادی فعالیت دریانوردی در منطقه اصرار دارد. بحرین سال‌ها با متحدانش به ویژه آمریکا برای حفاظت از آزادی فعالیت کشتیرانی همکاری نزدیکی داشته است.

او تاکید کرد: حملات اخیری که شاهد بودیم چیز جدیدی نیست. در اینجا نگرانی بزرگی برای فعالیت تجاری، امنیت صنعت انرژی و آزادی انتقال کالا‌ها وجود دارد و ما همواره به همکاری با متحدان مان و حفظ ثبات و امنیت پایبند هستیم.

معاون وزیر خارجه بحرین ایران را یک تهدید مشترک برای منامه و تل آویو دانست و با انتقاد شدید از توافقنامه هسته‌ای برجام که در سال ۲۰۱۵ با ایران به امضا رسید، ادعا کرد این توافقنامه تنها به تشدید بحران در خاورمیانه و ایجاد آشوب و هرج و مرج منجر شد.

توافقنامه صلح و عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی با امارات و بحرین با نظارت آمریکا در اواسط سپتامبر ۲۰۲۰ در واشنگتن به امضا رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار