کارشناس ورزشی مطرح کرد؛

المپیک ۲۰۲۰ و توقعاتی که والیبالیست‌ها برآورده نکردند/ مشخص بود بسکتبال ایران صعود نمی‌کند

خسرو والی‌زاده کارشناس ورزشی، در خصوص عملکرد دو تیم بسکتبال و والیبال کشورمان در المپیک توکیو توضیح داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، خسرو والی‌زاده کارشناس ورزشی، در خصوص عملکرد دو تیم بسکتبال و والیبال کشورمان در المپیک توکیو گفت: تیم ملی بسکتبال ایران برای دومین بار پس از ۲۰۰۸ پکن، در رقابت‌های المپیک حاضر شد.

وی افزود: میانگین سنی بالا، وابستگی به برخی بازیکنان تیم و قرار گرفتن در سخت‌ترین گروه المپیک ۲۰۲۰ را از جمله دلایل ناکامی تیم ملی بسکتبال کشورمان در رقابت‌های المپیک می‌دانم. ما با آمریکا، فرانسه و جمهوری چک هم گروه بودیم و دو تیم فرانسه و آمریکا در نهایت به فینال رسیدند و آمریکا قهرمان المپیک ۲۰۲۰ شد. 

والی‌زاده اظهار کرد: از ابتدا هم مشخص بود که تیم ملی بسکتبال کشورمان در المپیک ۲۰۲۰ از گروهش صعود نمی‌کند. برای آینده این تیم شاید بهتر باشد شخص دیگری جایگزین شاهین طبع شود و تفکرات و نیروهای جدید و جوان پای کار بیایند.

این کارشناس ورزشی در ادامه درباره عملکرد والیبال ایران در المپیک ۲۰۲۰ گفت: گروه تیم والیبال ما در المپیک این دوره، نسبتاً گروه آسانی بود. ما پس از پیروزی در یک رقابت تنگاتنگ با لهستان، امیدوار به صعود از گروه خود بودیم. البته این توقع را خیلی پیشتر مسئولان فدراسیون والیبال در ما ایجاد کردند. مسئولان فدراسیون بارها گفته بودند که در المپیک این دوره والیبال ایران روی سکو می‌رود. 

وی افزود: ما بعد از دو برد برابر لهستان و ونزوئلا، سه باخت بد داشتیم. باخت‌هایی که در نهایت کار صعود ما را به اما و اگر کشاند و به جایی رسیدیم که باید حتماً ژاپن میزبان را می‌بردیم. در مجموع والیبال ایران در المپیک ۲۰۲۰ انتظارات را برآورده نکرد.

والی‌زاده در پایان گفت: به نظرم باید برای والیبال ایران فکری کرد؛ باید طرحی نو در انداخت. سعید معروف خداحافظی کرده و محمد موسوی هم گفته که به زودی از تیم ملی خداحافظی می‌کند. هنوز مشخص نیست آلکنو می‌ماند یا می‌رود؛ اما آنچه مسلم است والیبال ما به پوست‌اندازی نیاز دارد. ورود بازیکنان جوان به تیم ملی والیبال در المپیک تا حدی محقق شد؛ اما کافی نیست باید به جوانان مستعد در والیبال بیشتر میدان داد. ما در شهریور بازی های آسیایی را در پیش داریم و این فرصت خوبی است که در تورنومنت آسیایی به بازیکنان جوان میدان بدهیم.


بیشتر بخوانید:


 

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار