کاخ سفید: نیرو‌های امنیتی افغانستان قادر به مهار حملات طالبان هستند

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت افغانستان قادر به کنترل اوضاع در کشورش است و تجهیزات کافی برای مقابله با طالبان را در اختیار دارد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی کاخ سفید گفت: جو بایدن رئیس جمهور امریکا بر این باور است که نیرو‌های امنیتی افغانستان قادر به مهار و سرکوب حملات طالبان می‌باشند.

 جین ساکی سخنگوی کاخ سفید گفته که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اظهار کرده که دولت و نیرو‌های امنیتی افغانستان آموزش، تجهیزات و نیروی کافی را در اختیار دارند و اکنون زمان رهبری و اراده برای مواجهه با تجاوز و خشونت طالبان است. "

سفارت امریکا در کابل نیز این اظهارات سخنگوی کاخ سفید را در صفحه رسمی توئیتر خود باز نشر کرده است.

از سویی دیگر سفارت امریکا در کابل همچنان در بیانیه‌ای ادامه حملات طالبان به شهر‌ها در افغانستان را محکوم کرده و آن را "غیرقانونی" و "غیرقابل پذیرش" خوانده است.

در بیانیه سفارت امریکا که شب گذشته در پی خبر سقوط شهر‌های زرنج و شبرغان منتشر شد آمده که اقدامات طالبان "بحران انسانی" در این کشور را تشدید می‌کند.

در بیانیه آمده، "اقدامات طالبان برای تحمیل حکومت داری خود به زور غیرقابل پذیرش و در تضاد با ادعای حمایت از یک توافق بنا به مذاکره در روند صلح دوحه است و بی‌اعتنایی و بی‌احترامی به رفاه و حقوق غیرنظامیان را نشان می‌دهد. "

این بیانیه در حالی صادر شده است که پس از حملات وسیع طالبان به ولایت‌های مختلف و رقم خوردن روز‌های خونین در افغانستان شورای امنیت و ایالات متحده تنها به چند بیانیه و بمباران هوایی در بخش‌هایی از درگیری بسنده کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.