هشدار طالبان به آمریکا؛ در امور افغانستان دخالت نکنید

محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اعلام کرد که آمریکا باید دست از دخالت در امور افغانستان بردارد. طالبان این اقدامات دخالت آمیز آمریکا را عامل تنش و افزایش مشکلات قلمداد کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان نسبت به مداخلات آمریکا در افغانستان هشدار داد و گفت: این امر باعث ایجاد تنش در وضعیت و افزایش مشکلات می‌شود.

بمب افکن‌های B-۵۲ آمریکایی حملات هوایی خود را علیه طالبان در مرکز ولایت جوزجان، آغاز کرده. به گفته مقامات وزارت دفاع ملی  در نتیجه، بیش از ۲۰۰ جنگجوی طالبان کشته و بیش از ۱۰۰ موتر، مقدار زیادی سلاح و مهمات این گروه منهدم شد.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان با بیان اینکه هیچ توافقی در مورد آتش بس در این کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده توسط طالبان واکنشی به حملات دولت است.

حمله طالبان در روز‌های اخیر پس از آنکه ایالات متحده اعلام کرد که ماموریت نظامی خود را در این کشور تا پایان ماه آگست به پایان می‌رساند، سرعت بیشتری گرفت.

گروه طالبان در ماه‌های گذشته ده‌ها ولایت و گذرگاه‌های مرزی را تحت کنترل خود درآورده و با خروج نیرو‌های خارجی از کشور فشار‌ها را بر چندین ولایت از جمله هرات در غرب و قندهار در جنوب تشدید کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار