بازتوانی معتادان متجاهر در مشهد به تامین اعتبارات بستگی دارد

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: مراکز نگهداری معتادان متجاهر در مشهد بیش از ۱۸ میلیارد تومان مطالبات معوقه دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین صالحی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: منابع مالی لازم برای نگهداری معتادان متجاهر مشهد، به طور کامل تأمین نشده است، و مراکز نگهداری معتادان متجاهر مشهد بیش از ۱۸ میلیارد تومان مطالبات معوقه دارند که این مطالبات ادامه این کار را با مشکل مواجه می‌کند.

او افزود: اگر منابع لازم برای ادامه کار تأمین نشود جمع‌آوری، نگهداری و بازتوانی معتادان متجاهر در مشهد نمی‌تواند ادامه پیدا کند مگر اینکه هر چه زودتر برای حل این مشکل  اقدام اساسی صورت گیرد.


بیشتر بخوانید


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با بیان اینکه  مشکل تأمین اعتبار در سطح کشور ایجاد شده است، ادامه داد: نیروی انتظامی خراسان رضوی برای تأمین امنیت مراکز ماده ۱۶ و محل‌های نگهداری موقت معتادان متجاهر ۸ میلیارد تومان هزینه درخواست کرده ،که مبلغ قابل توجهی از مطالبات ماه‌های پایانی سال گذشته، پرداخت شده است و باقیمانده مطالبات نیز تا پایان همین ماه پرداخت می‌شود ولی در مجموع حدود سه میلیارد تومان از مطالبات سال گذشته هنوز پرداخت نشده است و شهرداری نیز در تأمین سرانه مراکز تعلل می‌کند.

دکتر مسعود فیروزی مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی نیز با تأیید کمبود اعتبارات مورد نیاز کمپ‌های ماده ۱۶ و مراکز نگهداری معتادان متجاهر گفت: باید با رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر، رئیس سازمان بهزیستی، استاندار خراسان رضوی و همچنین نهاد‌های مرتبط استان مکاتبه شود و موضوع به صراحت منتقل گردد.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر مراکز ماده ۱۶ مطالبات زیادی از شورای هماهنگی و شهرداری دارند که هنوز پرداخت نشده است افزود: مجموع مطالبات باقی‌مانده سال گذشته و امسال حدود ۱۸ میلیارد تومان می‌باشد، که هنوز افزایش هزینه‌های امسال محاسبه نشده است و قطعا مطالبات بیشتر هم خواهد شد و با توجه به اینکه در ماه پنجم سال هستیم و طبق مصوبه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تا پایان شهریور باید ۹ هزار معتاد متجاهر جمع‌آوری شوند باید در جهت تأمین منابع، اقدام عاجل صورت گیرد.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: برای معتادان دارای زخم باز و بیماری‌های مزمن، در یکی از کمپ‌های ماده ۱۶ یا مرکز دیگری که آمادگی برای این کار داشته باشد یک مرکز با ظرفیت ۳۰ نفر راه‌اندازی می‌شود که مکان‌یابی برای راه‌اندازی این مرکز، به وسیله معاون پیشگیری بهزیستی در حال انجام است که در روز‌های آینده، این مرکز دایر خواهد شد.


انتهای پیام//س.ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.