پولادگر: ناهید کیانی با شرایط خاصی در المپیک شرکت کرد

رئیس فدراسیون تکواندو درباره شرایط ورزشکاران کشورمان در المپیک توکیو توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو درباره عملکرد ناهید کیانی تکواندوکار المپیکی کشورمان و شرایط حضور این ورزشکار در رقابت‌های المپیک توکیو اظهار کرد: در المپیک برای ناهید کیانی شرایط خاصی را پیش آوردند. طبق قانون فدراسیون جهانی در هر وزن ۱۶ نفر سهمیه می‌گیرند و جدول مسابقات بسته می‌شود. ۱۶ نفر نهایی این وزن هم بعد از مسابقات اردن تکمیل شدند و افراد حاضر در آن مشخص شدند، اما بعد از این اتفاق IOC در اقدامی عجیب به دیگر شرکت کننده ایرانی این وزن که در تیم پناهنده‌ها کار می‌کند نیز اجازه داد در المپیک شرکت کند چرا که می‌دانستند، با این کار ۲ ایرانی حاضر در این وزن طبق قانون باید مقابل یکدیگر در المپیک بازی کنند.

او افزود: این حرف من نیست و اکثر فدراسیون‌ها به دلیل سهمیه‌هایی که کمیته بین المللی المپیک برای بعضی از شرکت کننده‌ها اختصاص داده بود اعتراض داشتند چرا که این ورزشکاران در فرصت خود نتوانسته بودند، سهمیه المپیک را کسب کنند. برای اولین بار در مسابقات المپیک توکیو به جای جدول‌های ۱۶ نفره، در ۳ وزن جدول‌های ۱۷ نفره ایجاد کردند.

پولادگر افزود: پناهنده معنی خاص خود را دارد و به فردی گفته می‌شود که در کشور خود جانش در خطر باشد و نتواند زندگی معمولی داشته باشد. کدام یک از این ورزشکاران این شرایط را داشتند. بعضی از این ورزشکاران زندگی‌های آرمانی داشتند و مورد تکریم مردم و ... بودند.

او ادامه داد: دادن این سهمیه‌ها به چنین ورزشکارانی حرکتی سیاسی و ظلم در حق تمام ورزشکارانی است که با تلاش و کوشش سهمیه به دست آوردند و متاسفانه این اتفاق افتاد و ناهید کیانی ورزشکار کشومان با باری سنگین پا به میدان مسابقه گذاشت.


بیشتر بخوانید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار