دستگیری ۵ متخلف قاچاق تاغ در شاهرود

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود از دستگیری شبانه پنج متخلف قطع کننده درخت تاغ در شاهرود خبر داد و گفت: در این راستا حدود نیم تن چوب قطع‌شده درخت تاغ کشف و ضبط‌شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود ضمن بیان اینکه نیمه‌های شب گزارشی مبنی بر رؤیت افرادی در تاغ زار‌ها جنوبی شهرستان شاهرود به یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش شد، ابراز داشت: پس از پایش اطلاعاتی چندین ساعته مشخص شد که یک نیسان همراه راه پاکن از استان‌های هم‌جوار برای بارگیری چوب به منطقه آمدند که فوراً با قاضی کشیک هماهنگی‌های لازم انجام و دستگیری تاغ زن‌ها ساعت ۲۱ در دستور کار قرار گرفت.

او ضمن بیان اینکه سه اکیپ حفاظتی به همراه پلیس آگاهی امنیت اقتصادی به این مأموریت اعزام شدند، افزود: پس از تعقیب‌های نامحسوس به مسافت ۸۰ کیلومتر در محور طرود و برگشت آن خودرو‌های حامل تاغ دریکی از دامداری‌های شاهرود مخفی شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه نیرو‌های مذکور در ساعت چهار صبح به گاوداری وارد شدند، ابراز داشت: همه افراد متخلفی که با قطع تاغ به انفال خسارت زیادی وارد کرده بودند در محل دستگیر شدند.

کشاورزیان بابیان اینکه صبح برای دیدن صحنه جرم دوباره نیرو‌ها به منطقه چاه باقر محل قطع تاغ در ۸۰ کیلومتری شاهرود رفته و از نزدیک اصله‌های تاغ‌های قطع‌شده شمارش و جمع‌آوری شد، تصریح کرد: در این راستا نیم تن چوب قاچاق کشف و ضبط‌شده است.

او ضمن بیان اینکه متخلفان با دستور قاضی بازداشت شدند، افزود: این افراد به پرداخت بیش از ۲۰۹ میلیون تومان جریمه محکوم شدند که باید گفت خسارت وارده به منطقه و منابع طبیعی با این عدد و رقم‌ها قابل جبران نخواهد بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.