فواید ازدواج کردن و تاثیرات آن بر سلامت روان

میزان سلامت روان در ازدواج یکی از معیار‌های مهمی است که کیفیت زندگی زناشویی زوجین را تعیین می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از نیاز‌های مهم در ازدواج احساس آرامش است. آرامش روانی تأثیر به سزایی در طول عمر انسان دارد. تنهایی یکی از علل افزایش مرگ است و ازدواج موفق باعث طولانی شدن عمر انسان می‌شود. همسرانی که نسبت به عوامل بیرونی واکنش خوش بینانه تری نشان می‌دهند، زوج‌های شاد‌تر و مقاوم تری هستند و احتمال کم تری وجود دارد که به بیماری‌های جسمی و روانی دچار شوند و عمر طولانی تری دارند.

از مولفه‌های سلامت روان به شناخت خود می‌توان اشاره کرد. هر چه بیشتر زوایای وجودی تان را بشناسید و درباره‌ی خودتان بیشتر بدانید، در هنگام انتخاب شریک زندگی جهت گیری درونی شفاف تری خواهید داشت. افرادی که مرحله‌ی آشنایی را گیج کننده می‌دانند، با خودشان آشنا نیستند.

مشکلات سلامت روان می‌تواند طیف وسیعی از علل را به همراه داشته باشد و بر اساس شدت آن شرایط حادی را ایجاد می‌کند.

افسانه صمدزاده روانشناس و استاد دانشگاه درباره سلامت روان و نقش آن در ازدواج گفت: سلامت روان به معنای سلامت هیجانی و روانشناختی است، به گونه‌ای که فرد بتواند از تفکر و توانایی‌های خود استفاده کند، در جامعه عملکرد داشته باشد و نیاز‌های معمول زندگی روزمره را برآورده سازد.

وی ادامه داد: ازدواج در مولفه‌های فردی و اجتماعی سلامت روانی، تاثیرات مهمی دارد. طبق بررسی‌های انجام شده در مجموع افراد متاهل به طور متوسط سلامت روانی بالاتری نسبت به افراد مجرد دارند و از کارکرد روانی و جسمانی بهتری برخوردارند. البته این امر به موفق و سالم بودن ازدواج بستگی دارد و ازدواج ناموفق چنین آثاری را در بر ندارد.

این روانشناس تصریح کرد: ازدواج موفق و ارتباط سالم میان همسران، احتمال ابتلا به افسردگی، الکلیسم و خودکشی را در افراد کاهش می‌دهد و زمینه را برای ارتقای سطح سلامت روانی آن‌ها فراهم می‌کند.

صمدزاده انواع مشکلاتی که سلامت روان را تهدید می‌کند این گونه گفت:عواملی که در پیدایش و یا تشدید مشکلات روانی مؤثر باشد فراوان است. دانشمندان در تحقیقات و تجربیات خود به تأثیر چند عامل از عوامل ارثی، جسمی، اجتماعی، عاطفی و شناختی رسیده اند.

وی عنوان کرد: عواملی از قبیل عدم تعادل بین نوعی از مواد بیوشیمیایی در مغز به نام ناقل‌های عصبی ناشی از بیماری، عفونت، الکل، تغذیه نامناسب و ناکافی، دارو به ویژه دارو‌های فشار خون و ضد بارداری، ضربه‌های ناگهانی و اختلالات تیروئید، طرز تلقی غیرمنطقی از وقایع، کشمکش‌های خانوادگی، اختلال در روابط اولیه کودکی، حوادث ناگوار مانند از دست دادن شغل، یامرگ عزیزان، احساس ناامنی و تنهایی و فشار‌ها و مشکلات اجتماعی و اقتصادی و..

واقع‌بینی و شناخت و پذیرش واقعیت‌ها از اصول اساسی بهداشت روانی فرد است. فرد واقع‌بین نقاط قوت و ضعف خود را می‌شناسد و می‌تواند تعامل بهتری با جهان داشته باشد.

این روانشناس برای بررسی بهداشت روانی در ازدواج اقداماتی را لازم دانست و گفت: توانایی فرد در کنار آمدن با استرس‌های روزمره زندگی یکی از فاکتور‌های سلامت روان محسوب می‌شود. افرادی که زود دلسرد می‌شوند یا از روحیه مصممی برای برخورد با مشکلات زندگی برخوردار نیستند، احتمالاً در زندگی مشترک خود با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد؛ زیرا پس از ازدواج مسئولیت‌ها و وظایف افراد بیشتر می‌شود و آن‌ها باید بتوانند از پس مشکلات بیشتری بربیایند.

سلامت روان نیاز حیاتی و اولیه انسان در جهت بهتر زندگی کردن است. ازدواج نقشی اساسی در سلامت روان انسان دارد که فواید و نتیجه‌های بی-شماری بر آن مترتب است.

وی خاطرنشان کرد: برای این که بتوانید از واکنش‌های قبلی فرد نسبت به مشکلات و استرس‌های روزمره آگاه شوید، می‌توانید از او بخواهید تا خاطراتی در مورد مشکلاتی که در گذشته تجربه کرده را برای شما بگوید.

وی افزود:همچنین می‌توانید از طریق صحبت با دوستان و آشنایان طرف مقابل اطلاعات بیشتری در مورد روحیات او کسب کنید. نحوه برخورد با مشکلات عاطفی نیز از شاخص‌های سلامت روانی محسوب می‌شود.




صمدزاده بیان کرد: همچنین مهارت‌های ارتباطی خوب از نشانه‌های یک فرد سالم محسوب می‌شوند. این مهارت‌ها در کیفیت زندگی مشترک افراد نقش بسزایی ایفا می‌کنند. فردی که از مهارت‌های ارتباطی مناسب برخوردار است نه تن‌ها در ارتباط با همسر خود خوب عمل می‌کند، بلکه در ارتباط با سایر افراد نزدیک به خود نیز عملکرد مناسبی خواهد داشت.

این روانشناس لزوم شناخت خود در ازدواج گفت: لازمه یک انتخاب صحیح در یک ازدواج برای هر فردی، رسیدن به خودآگاهی است. به طور کلی، یکی از مهم‌ترین مهارت‌های زندگی، “خودآگاهی “و “خودشناسی” است.

وی افزود: در خود آگاهی افراد به شناخت درباره ویژگی‌های مثبت و منفی شخصیتی خود می‌رسند و سعی دارند تا نقاط مثبت را تقویت و نقاط منفی را کاملا از بین ببرند.

کانون خانواده واحد اصلی و زیربنایی جامعه است و منبع تأمین احساس امنیت، آرامش و تأمین نیاز‌های عاطفی و هیجانی است. زیرساخت هرگونه پرورش و تکامل اجتماعی، روانی و اخلاقی، اقتصادی و دینی در خانواده شکل می‌گیرد.

صمدزاده در پایان گفت: در “خودشناسی”، افراد به شناخت ملاک‌های ازدواج و انتظارات خود از همسر آینده شان، می‌رسند.

میزان سلامت روان در ازدواج یکی از معیار‌های مهمی است که کیفیت زندگی زناشویی زوجین را تعیین می‌کند. زیرا که عدم برخورداری از سلامت روان ویژگی‌های رفتاری فرد را به میزان زیادی تحت تاثیر قرار می‌دهد و بر اساس آن بر رابطه‌ی زن و شوهر تاثیر می‌گذارد.

یکی از مهارت‌های درست زندگی کردن مراقبت از خود است. مراقبت از خود، باعث می‌شود متعادل و پرانرژی باشیم. این انرژِی به ما کمک می‌کند تا به خواسته‌های خود برسیم و کیفیت زندگی‌ها را افزایش می‌دهد و روابط ما را بهتر می‌کند.

ازدواج کردن یکی از راه‌هایی است که افراد می‌توانند با استفاده هر از آن سلامت روان خود را بهبود بخشند.


بیشتر بخوانید



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۱ دی ۱۴۰۰
مجردی ادم وکلافه میکنه ازیک طرف گرانی شدید واقعا ازدواج سخته تنها راهش توکل به خدا تلاشت رابکنی وساده بگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
ببخشید.۶ ساله مخوام ازدواج کنم کیس مورد نظر رو پیدا نمیکنم.
چه کنم به نظرتون.
چیزی که برام مهمه پوشش.صداقت.خانواده است.
کارمند هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
دوستان عزیز
من همه چی دارم،اما بخاطر بیماری که داشتم نتونستم ازدواج کنم و الان که سنم بالا رفته بشدت احساس تنهایی میکنم.
ولی شما ناامید نشید تا جونید و سلامت، اینقدر بگردید تا هم کفو خودتون رو پیدا کنید و ازدواج کنید.
همه دخترها و پسرها که بد نیستن.آدم خوب هم زیاد هست. حتما بگردید و با خانواده ای وصلت کنید که اخلاق خوبی داشته باشند. قبل از ازدواج برای شناخت هم وقت بذارید، دل به دل هم بدید و با پشتکار کنار هم برای زندگیتون تلاش کنید.
در مورد مهریه و جهیزیه با هم صحبت کنید و در مورد کم و کاستی ها به تفاهم برسید.
بخدا توکل کنید و مطمئن باشید با ازدواج خوب انگیزه برای زندگی پیدا میکنید. برای منم دعا کنید.
انشاا... به حق این ماه عزیز همه جونها به آرزوشون برسن و خوشبخت بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
اعصاب خوردی و دردسرش بیشتر است تا آرامش
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
از فواید ازدواح بگم براتون که بعد از 14 سال زندگی خانم تمام اموال رو بالا کشید و از 40 سالگی باید دوباره از اول صفر شروع کرد اونم تو این شرایط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
تیتری زدید که نخونده میشه نظر داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
در این شرایط گرانی و بی پولی چطور میشه ازدواج کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
من ۲۱ سالگی ازدواج کردم وخب متاهلی مشکلات خاص خودشو داره مخصوصا توی این اوضاع اقتصادی و توقعات خانمها ولی اگه برگردم به گذشته ۱۸ سالگی ازدواج میکردم چون وقتی نگا میکنم میبینم مجردی مشکلاتش به مراتب بیشتره: علافی، بی انگیزگی، خواب زیاد، درگیر گناه شدن و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
سهم شما ها از ازدواج فقط پربازدیدترین و پر نظرترین خبر سایته!.!
Germany
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
فعلاً اونایی که ۱۰ ، ۲۰ سالم با هم بودن و چندتا بچه دارن ، دارن طلاق میگیرن مردومو الکی هل ندید واضحه ایران در آینده جمعیت پیری خواهد داشت
Germany
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
فعلاً اونایی که ۱۰ ، ۲۰ سالم با هم بودن و چندتا بچه دارن ، دارن طلاق میگیرن مردومو الکی هل ندید واضحه ایران در آینده جمعیت پیری خواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
دهه شصتی
۱۲:۲۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
سلام به همگی خانم ها و اقایون مجرد
یه کلام ختم کلام.انقدر ناز نکنید.همگی شماها میخواین سر و سامان بگیرید.
کیس خوب دید و ضمن مشورت با اهل فن اقدام کنید.
پس چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
اگه دوست دارید 24 ساعته استرس داشته باشید ازدواج کنید این متن مال ایران نوشته نشده دوستان استرس کرایه خونه و استرس مخارج روزمره و استرس تمدید قرارداد اجاره و استرس مخارج شب عید و هزاران استرس دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
YJC جان ! این مطالب و مقالات تکراری و رو مخی و بی فایده که هی منتشر میکنی بیشتر روح و روان ما رو آزار میده !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
یکی داشت میمرد از گشنگی یکی بهش میگفت ازدواج نمی خواهی ؟!
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۹:۲۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
من ازدواج کردم چیزی جز اعصاب خوردی 24 ساعته عایدم نشد... خوبی هم داره ولی در مقایسه با بدیش اصلا به حساب نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
تو هم اشتباه کردی !
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۴:۳۸ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
و حتما هم الان طلاق گرفتی . آخه آدم نمیتونه انقدر راحت راجب ناموسش حرف بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
yjcولکن مانیستی نه؟بابادست ازسرماجوون های کچل ورداریدتروقران.اخه توهمچین مملکت بدون کار ازدواج کنیم؟؟وقتی شغل نداری وخونه نداری وماشین نداری خوب چرابایداصن ازدواج کنیم؟؟ازدواج کردن تواین کشور(حالااگه مثلاتوکشوری مثل ترکیه بوداوکی بودولی نه اینجا)یعنی اشتبااه محض.یعنی طرف دستی دستی خودشووزنشو وبچشوداره بدبخت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
والا بخدا نون نداریم بخوریم میگه برو ازدواج کن !
Romania
ناشناس
۰۹:۱۱ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
سلام ، حساب کنید اول ازدواج با مهریه می افتید توی قرض ، همین اول ازدواج ، جالبه نه؟ مغز خر خوردم بیام ازدواج کنم ، ازدواج یک رابطه 2 نفره است نه بیام با مهریه دختر رو بخریم ، من اصلا مهریه رو قبول ندارم ، موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
کاملا درسته کاملا موافقم منم مهریه رو قبول ندارم و مهریه قبول نمیکنم اصلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۸ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
از وقتی ازدواج کردم سردرد دارم هر لحظه میترسم زنم بره مهریه شو بزاره اجرا بعد بیفتم زندان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
تو هم اشتباه کردی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
از وقتی ازدواج کردم آرامش ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
تو هم اشتباه کردی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
من روانی شدم از مجردی و تنهایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
راست میگه منم از مجردی وتنهای خسته شدم .....متاهلا چه خانم چه آقا قدرشو بدونید......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
من از مجردی و تنهایی روانی شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
من از تنهایی روانی شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
من روانی شدم از تنهایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
فک کنم هکمه اینا رو میدونیم مشکل از جای دیگه هست.
لطفا یه مقاله هم در مورد فواید عدم انتشار مطالب تکراری و رو مخی بر سلامت روان تهیه کنید.
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
هزار تا لایک داری !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
با هوا كه نمي شه ازدواج كرد بايد يه پولی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
خودم نون ندارم بخورم ندارم شکم خودمو سیر کنم حالا برم ازدواج کنم ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
من الان شش ساله ازدواج کردم ولی سالی یک ماه هم کنار هم نیستیم، تا قبل ازدواج فقط خودم تنها بودم ولی بعد ازدواج علاوه بر خودم، همسرم هم تنها شده، به این خاطر که اگه پیش هم باشیم میمیریم، باید از هم جدا باشیم تا از پس مخارج زندگی بر بیایم، یک انتخاب بیشتر ندارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
یک سوال چحوری این موضوع امکان داره؟ژنتیکی این نوع موضوع هستش؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
منظورتو نفهمیدم
Germany
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
شغلها رو که فقط برای نور چشمیها کنار گذاشتید اکثر کارمندان بانک و برق و اب وفاضلاب و گاز با پارتی جذب شدن بدون ازمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
من آزمون بانک ملت قبول شدم بدون پارتی. میدونم این حرفمو باور نمی کنی.
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۶:۴۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
خونه ، ماشین ، حساب بانکی پُر پول ، شغل مناسب ، اینارو بهم بدین حالا فکرامو میکنم ، شاید زن گرفتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
سردیت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
سردیت نکنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۳۲ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
با این وضع گرونی که هست و دردسرهایی که برای خانواده داماد و عروس برای به فراهم آوردن حداقل زندگی معمولی وجود داره دیگه کسی جرات نداره بره سمت ازدواج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
دیگه کسی ازدواج نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
من یه خانم مجردم به سنی رسیدم که از تنهایی پشیمونم.....الان میفهمم که متاهلی دردرسر خودشو داره وبایدبتونیم با این دردسرا کنار بیایم نه اینکه ازش فرار کنیم.....خانما وآقایان متاهل قدر همدیگه وزندگی مشترکتون بدونید..وبا هم مهربون باشید.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
شما خانم مجرد مجرد بمون و خودتو توی هچل ننداز ! سری که درد نمیکنه دستمال نمیبندن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج نیاز فطری هر آدمیه و مسلما مجردی یه جور بلا تکلیفیه که با هیچوقت با رفیق و کار کردن کمبودش جبران نمیشه .ولی از اونطرف با این اوضاع اقتصادی و تورم روزانه ازدواج بدون درآمدمشخص و پول و پشتوانه میتونه یه گرفتاری بزرگ درست کنه.خدا لعنت کنه مسببین این اوضاع رو که جوونا رو تو این دو راهی برزخی گیر انداختن.
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۱۲:۴۳ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
تا از این مسئولین تقضای کاری رو نداشته باشیم برای جوان ها کاری رو انجام نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج یعنی مثل گدا زندگی کردن مجردی یعنی مثل شاه زندگی کردن من برای کارورزی رشته روانشناسی چندجلسه ای به بیمارستان روانی رفتم یک انسان مجرد بین آن ها ندیدم همه متاهل واکثرا باسواد بودند فشارروحی وروانی درتاهل هزاران برابر تجرداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
من هم همرشته اي شما هستم و حرفتون را تائيد مي كنم فشاري كه روي يك متاهل هست هيچ وقت رو ي مجرد نيست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
بسیار درست است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
منم بیماری روحی دارم بیماری روحی خیلی بدتر سخت تر عذاب آور تر و کشنده تر از بیماری جسمیه خدا همه بیماران روحی رو شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
منم مجردم فشار روحی روانی روم خیلی زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
من مجردم روح و روانم نابود شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
من مجردم روح و روانم داغونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
من مجردم فشار روحی روانی روم خیلی زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
خدا همه بیماران روحی و روانی رو شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
عزیزانی که عنوان می کنید مجرد هستیدوبیماری روحی دارید باید بررسی شود محیط زندگی شما کجاست باورهای فرهنگی شماچیست افکارشما چیست آیا زمینه وراثتی در فامیل شما وجود دارد وخیلی از موارد دیگر باید بررسی شود با ازدواج مشکلی از شما حل نخواهد شد بلکه با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد نیاز به درمان دارید البته یک میزان فشار و استرس در زندگی لازم است ولی اگر فشار های روحی در شما آنقدر زیاد است که از انجام کارهای روزمره و عادی زندگی بازمانده اید حتما به یک متخصص مراجعه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
تو این اوضاع اقتصادی میترسم ازدواج کنم نیمه گمشده مو پیدا نکنم که هیچ نیمه خودم رو هم از دست بدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
یکی از عوامل دیگه برا ازدواج کم ، پسران بسیار پررویی هستند که خواهان روابط خیلی خصوصی قبل از خواستگاری ونامزدی هستند......دیدم که میگم بعدشم میفهمی که اصلا قصدش ازدواج نبوده......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
و البته از اونطرف بعضی دختر خانومایی که تمام نداشته های خونه باباشونو یه شبه از پسر میخوان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
من هر دوتاشو به شخصه دیدم درست.........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
فقط پسرها دنبال روابط خصوصی اند؟!!
اون دخترانی که با پای خودشون به منزل کیوان الف رفتند چی؟!! اونا هم پسر بودند؟!!!
البته از این موارد زیاده پسر و دختر هم نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
چرت نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
دخترا پررو ترن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
دخترا از همه پررو ترن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
نخیر بعضی دختر خانم های پر رویی هستند که همه چیز از مرد می خوان حتی بیشتر از حد انتظار و جهاز هم از مردان می خوان
Iran (Islamic Republic of)
مائده
۲۱:۱۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
درسته بعضیا با این ترفند دخترا رو گول میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
کسی که مدیریت داشته باشه میتونه ازدواج کنه ولی همسری،انتخاب کنه که هم کفه خودش،باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
پول میخواد نه مدیریت !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
پول باید داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
یکی میمرد از درد گشنگی یکی می گفت مانگولیا می خواهی ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
تا آخرش مجردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
منم
Canada
ناشناس
۰۶:۵۳ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
اینجا خیلی ها با وجود داشتن شعل تمام وقت
در ماشین زندگی میکنند
با چند تا بچه
اتوبوس قدیمی مدرسه را میخرند و تبدیل به خونه میکنند و
اینجوری دارند زندگی میکنند حتی در منهای 40 تا 50 درجه
چونکه قدرت کرایه طبقه ندارند
در یوتیوب میتوانید .اینجور زندگی کردن را ببینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
باشه الان دیگه نشون دادی غرب ده
Germany
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
اوه اوه چقدر غرب بده
بهشون بگو همه بیان ایران تا تو یه شبانه روز ماست از ۲۵ تومن بشه ۵۰ تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
پولشو ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج کردن و قناعت دو طرف انسان را شادترین شاد های دنیا می کند همانهای که می گویند ازدواج بدبخت می کند هر موقع ازدواج کر دند می گویند کاشکی زودتر ازدواج کرده بودیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
چرت و پرت نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
دروغ نگو !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
چرت نگو !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
اول رسیدگی به دین و اخلاق خود بعد ازدواج تا پایدار باشه مجردی شکنجه زندگی بدون دین و اخلاق شکنجه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج پول میخواد که ما نداریم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
واکسن کو ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۶ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج تو این شرایط اسفناک خودش عامل خودکشیه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
چرا هر جا میریم واکسن نیست ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۳ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج رو ولش کن واکسن چیشد ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۳ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
واکسن تولید کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۲ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
سینوفارم یا برکت ؟! مسئله این است !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
واکسن ایرانی بزنیم یا چینی ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
واکسن برکت چیشد ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
این همه واکسن برکت برکت کردید چیشد پس چرا نیست ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
واکسن بسازید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج رو بیخیال آمار کشته های کرونا چند شد امروز ؟! از 600 گذشت ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
ازدواجو ولش کن واکسن چیشد ؟!
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۳:۴۶ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
بابا تو رو خدا پيشنهاد ندين،بدبخت نكنين جوونارو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
الان فقط پول که روان ادم و آروم میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
خدایا یک بانوی پاکدامن هم نصیب من جوان بفرما الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
ببخشید اشتباه منفی دادم....الهی امین
Iran (Islamic Republic of)
غلامعلی
۰۲:۱۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج جز گرفتاری و بدبختی و مصیبت هیچی دیگه نداره،گول نخورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
در شرایط فعلی ازدواج یعنی سوهان روح و روان
Iran (Islamic Republic of)
فراز
۰۲:۰۳ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
دلتون خوشه بابا
به چیزی ک جووانان فکر نمیکنن تو این دورو زمونه ازدواجه
ازدواج رو ول کنید فکر واکسن باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج کردن تو شرایط بد اقتصادی خودش یه نوع بیماری افسردگی میاره وقتی نتونی ازپس مشکلات اقتصادی زندگی بربیای این یه حرف حساب ومنطقیه واقعا وقتی پول نباشه هیچی نیست خوشبختی بدون پول غیرممکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج باعث آرامشه این رو مجرد باشی و سنت بالا می فهمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۲ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج عامل بدبختیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
دل ما مجردها هی آب کن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۱۶ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
من چون معلم هستم و حقوقم کمه،نمیتونم زن بگیرم....یا امام زمان به این مسئولان بفهموم که معلم منزلتش پایین اومده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
من مهندس هستم و بیکار! تو حداق حقوقی داری... به لحاظ سواد و لیاقت هم رتبه یک کنکور ارشد توی رشتم بودم... پس شما بگرد و دنبال گزینه هایی بگرد که بدردت بخوره مثل ما از بیخ نا امید نباش! دلایل ناامیدی من بیشتره پس بهتر بگرد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
معلما دیکه شورشو دراوردن برو دنبال کار دیکه اگه ناراضی هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
آقای مهندس انشالله بزودی بری سر کار....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
این نکات رو همه‌مون می‌دونیم. برای ازدواج لازمه که وضعیت اقتصادی کشور مساعد باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
در بهترین شرایط زندگی (سلامت کامل+ثروت زیاد+چهره خوب+شغل عالی+کلکسیونر ماشین های لاکچری+صاحب چند شهرک در چند کشور مخلف و...) ازدواج خریت هست برای مرد و برای زن نعمت هست
لطفا بنویسید فواید ازدواج برای زنان
چون برای مرد، زن هیچ ارزشی ندارد، اما اینقدر احمق در
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
بله،متاسفانه،زن میبره و مرد بازنده میشه.چون هیچکی به فکر یه مرد نیست.......مرد ها به نظرم بدبختن.......تمام توقعات روی مرده......خدایا به حق امام زمان بفهمون بهدمردم که مرد ها گناه دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
والله چی بگم تو منطقه ما که اینطور نیست.....
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۱۲ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
جوانها قبل از ازدواج باید خودشان را بسنجندتا ببینند تا چه اندازه ارتباط اجتماعی دارند وتاا جه اندازه می توانندخانواده ی طرف مقابل را تحمل کنند و تعادل وعدالت را در خانواده ی دو طرف رعایت کنند وگرنه همان بهتر که ازدواج سفید کنند چون درغیر این صورت موجب بدبختی خانواده ها وخودشان در درجه ی اول میشوند .پس ارتباط سالم وبا گذشت وتحمل خانواده ی همسر بالاخص برای خانمها خیلی خیلی خیلی مهم است که از خانواده ی همسر طلبکار نباشند وارث پدرشان را نخواهند بخدا بچه های دیگر خانواده هم حق زندگی دارند چرا آرامش خانواده بهم می ریزند چرا تمام آرزوها یشان را برای شوهر وخانواده ی همسرشان می آورند این خانم های محترم فقط به خود می اندیشند و زندگی را برای دیگر افراد خانواده جهنم می کنند.مثل این زن برادر ما که بعد از چهل سال زندگی هنوز هم دست از سر کچل ما بر نمی دارد چون به میل او همسرمون را انتخاب نکردیم دست از حسودی وکینه وعداوت بر نمی دارد فقط دوست داره بد بختی ما را ببینه لعنت به اینخانمها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
چرا همه رو از نگاه خودت میبینی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
هر کس از سلامت روان برخوردار باشه ازدواج نمیکنه !
Germany
ناشناس
۰۷:۱۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
هرکسی که سلامت و روان نداره ازدواج نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
فعلا که بی خیال شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج تو این شرایط خودش عامل نابودی سلامت روان است !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
دیگه ازدواج بی ازدواج !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج بی ازدواج !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج پول میخواد که هیچکس نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج پول میخواد باقیش حرف مفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
الان هیچکس سلامت روانی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج پول لازم دارد !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
جوانان پول میخوان برای ازدواج !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
فوایدش دیوانه شدن در این گرانی هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج پول میخواد !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
ما جوانان آرامش نداریم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
ما آرامش نداریم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
کدام ازدواج ؟! با کدام شرایط ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
کدام ازدواج ؟! با کدام امکانات ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
اینقدر به شعور جوانان توهین نکنید ! کدام ازدواج ؟! با کدام امکانات ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
اینقدر داغ دل جوانان را تازه نکنید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
جوانان شرایط و امکانات ازدواج را ندارند !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
جوانان شرایط و امکانات ازدواج را ندارند !
اینقدر روی زخم جوانان نمک نپاشید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
اینقدر روی زخم جوانان نمک نپاشید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
سربازی مانع شده نتونم ازدواج کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
ب کجا رسیدن ک میان مقاله فواید ازدواج میدن :/
با ماهی ۳.۴۰۰ ادم خودش هم نمیتونه جمع کنه چ برسه یه خانواده رو
(مگر با بدبختی و قرض و وام و نداری و خرید نون نسیه )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
من مجردم بیکارم برو خدا رو شکر کن من همون 3400 هم ندارم
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۳:۳۹ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
آقامن خودم کارم دارم حقوقم تا 10برج میرسه همه میدونن اینارو ولی بیچاره مجردا چیکارکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
مجردا مجرد بمونن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
خدایا ما که درد تنهایی داریممیکشیم...از مضرات مجردی هم آگاهیم....خودت مشکل ما رو حل کن.....yjc هم دل ما رو برد از بس خبر در مورد ازدواج مقاله گذاشت ....مسولین هم که خوابن....خدایا خودت درستش کن.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
نفستون از جای گرم بلند میشه
Iran (Islamic Republic of)
A
۲۳:۰۹ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
من کیس مناسب ازدواج پیدا نمیکنم چکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
A
۲۳:۰۹ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
من کیس مناسب ازدواج پیدا نمیکنم چکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
اونی هم که پیدا کرده پولشو نداره بره جلو. باید بشینه نگاه کنه ببینه کی میاد ببردش افسردگیش بمونه برای این یکی
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۲۳:۵۱ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
خودت مناسبی؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
پولشو داری ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
پول داری ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
سرت خورده جایی ؟
France
ناشناس
۰۱:۳۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
كيس ديگه از رده خارج شده الان لپ تاپ و تبلت رو بورسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
انشالله بزودی پیدا میکنی
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۳:۰۶ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
حرفاش درسته اما تو شرایط اقتصادی معمولی نه الان
Canada
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
مگر قدیمی ها وصع اقتصادی خوبی داشتند که
ازدواج میکردند
توکل بخدا کن و ازدواج کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
مومناش میگن ۱۱۴ سکه یعنی میلیارد...
اونا هم حق دارن در جامعه ای که قوانینش برای به جان هم انداختن مردمه دو طرف میترسند میخوان یه پشتوانه ای یا چاهی برای افتادنشون نباشه ولی وقتی قوانین به اسم حمایت از یک طرف هیچ حقی برای طرف مقابل قائل نیست وقتی حکومت به اسم حمایت فقط مرد رو له میکنه نه این که خودش از زن طلاقی حمایت کنه یا این که زنو میترسونه که فردا مرده حق داره یه طرفه به دلایل غیر انسانی ولت کنه و طلاق...
مشکل دخالت قانون های بیخودی و نتیجه قانون ها خراب شدن فرهنگ ازدواج و زندگیه...
پاشنه آشیل دیگه هم وضع اقتصادی...
بزرگوار خبرگزار عزیز اگه دغدغه داری واقعا اینو نشر بده حتی از زبون من جوون برسون به گوش هرچی مسئول ... شعار و وعده برای من امید و آینده و زندگی نیست
آخرین اخبار