ساخت بنگاه‌های کوچک و متوسط، راهکار اشتغال در خوزستان است

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: ساخت بنگاه‌های کوچک و متوسط، راهکار بلند مدت رفع مشکلات اشتغال در برخی مناطق خوزستان است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید مرتضی افقه یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در مناطق دارای تنش آبی خوزستان لازم است تا با ساخت بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط از جمله صنایع تبدیلی کشاورزی و دامداری مشکلات اشتغال این مردم را برطرف کرد.

او افزود: با توجه به میزان مهارت اهالی مناطق دارای تنش آبی در خوزستان، لزوم دارد تا فعالیت‌هایی پیشنهاد شود که مردم نیز دانایی استفاده از آن را داشته باشند، زیرا ساخت صنایعی همچون پتروشیمی و فولاد که در نواحی محروم برای اشتغال و فقر زدایی احداث می‌شود، بر خلاف تصورات نه تنها اشتغال زا نیست، بلکه طرح‌های ضد توسعه‌ای هستند که باعث آلودگی و مهاجرت هم می‌گردند.

افقه بیان کرد: با راه حل‌های کوتاه مدت و احساسی مشکلات برطرف نمی‌شوند و لازم است راهکاری بلند مدت اندیشیده شود؛ چندین سد در استان خوزستان وجود دارد که می‌شد بهترین محل‌ برای گردشگری باشند، زیرا در مناطق محروم نیز احداث شده اند، اما مدیریت نادرست و خشکسالی باعث شده این مناطق برای تامین آب شرب خود با مشکل مواجه گردند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.