خسارت ۴ هزار میلیارد ریالی قطع برق به صنایع استان سمنان

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، بازرگانی و کشاورزی استان سمنان گفت: خسارت برآوردشده از قطع برق مکرر امسال برای صنایع استان ۴ هزار میلیارد ریال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی اصغر جمعه‌ای رییس اتاق بازرگانی، صنایع، بازرگانی و کشاورزی استان سمنان در نشست تجلیل از اهالی رسانه سمنان به مناسبت روز خبرنگار گفت: واحد‌های صنعتی استان در سال‌های گذشته همکاری شایسته‌ای در صرفه‌جویی انرژی با صنعت برق داشتند، ولی امسال قطعی‌های مکرر باعث ایجاد مسایل و مشکلاتی برای آنان شده است.

او با اشاره به اینکه فعالیت برخی صنایع ارتباط مستقیمی با انرژی برق دارد تاکید کرد: برای برخی صنایع که به عنوان نمونه دارای مواد اولیه داخل کوره هستند قطع برق گاهی با خسارت‌های زیادی همراه است.

جمعه ای با بیان اینکه ضرورت دارد قطع برق برای صرفه‌جویی با مدیریت بهتری در استان سمنان اعمال شود، اضافه کرد: امسال در ابتدا تعطیلی یکروزه صنایع استان برای صرفه جویی مدنظر بود که اکنون به دو روز کشیده شده و باید توجه داشت این مساله آسیب جدی به تولید می‌زند.

او با اشاره به اینکه در قبال همکاری بخش تولید برای صرفه جویی در صنعت برق هیچ حمایتی از آنان در استان وجود ندارد افزود: انتظار می‌رود در بخش‌هایی مانند مالیات و بیمه در قبال تعطیلی واحد‌های تولیدی برای برق در شرایط حاضر استان چشم‌اندازی تعریف شود.

رییس اتاق بازرگانی استان سمنان، انتظار اول صنعتگران استان را از دولت جدید تعیین تکلیف ارتباط بین‌المللی دانست و ادامه داد: هیچ کشوری از ارتباط جهانی بی‌نیاز نیست و از سویی مسایل مختلف زندگی تمام اقشار مردم نیز از با این مساله در ارتباط است.

او تحمیل هزینه‌هایی مانند حمل و نقل و چندبرابربودن قیمت برخی کالا‌ها برای ایرانیان در دنیا را عواقب قطع ارتباط با جهان و تحریم‌ها بیان و تاکید کرد: هیچ شهروند ایرانی راضی به ارتباط همراه با ذلت با دنیا نیست بلکه این به هنر خودمان بازمی‌گردد که ارتباط برد- برد با دنیا داشته باشیم.

جمعه‌ای گفت: بهتر است با عینک واقع بینی به مسایل و ارتباط بین المللی نگاه کنیم و از برنامه‌ریزان دولت جدید نیز همین انتظار می‌رود.

او وجود قوانین متناقض و پی در پی را از دیگر مشکلات صنعتگران برشمرد و افزود: پیشنهاد می‌شود دولتمردان جدید نقشه راه چندساله با قوانین ثابت و بدون صدور بخشنامه‌های آنی برای بخش تولید داشته باشند.

او تاکید کرد: یکی از مسایلی که سرمایه‌گذاران را در کشور آزار می‌دهد قوانین لحظه‌ای و متناقض با قوانین گذشته است که جلوی فعالیت روان و چرخه تولید را می‌گیرد.

جای خالی صنعتگران و کارگران در طبقه‌بندی مشاغل برای واکسیناسیون

رییس اتاق بازرگانی استان سمنان به طبقه بندی مشاغل برای نوبت واکسیناسیون اشاره و اضافه کرد: صنعتگران و کارگران واحد‌های تولیدی در این گروه‌بندی جایی ندارند.

او بیان کرد: انتظار می‌رفت که با اجازه ورود به بخش خصوصی برای واکسیناسیون، بخش صنعت و تولید نیز در نوبت واکسیناسیون قرار می‌گرفتند.

جمعه‌ای از بی‌نتیجه ماندن نامه‌نگاری خود به مسوولان و نهاد‌های کشوری و استان سمنان در زمینه جای‌دادن و نوبت‌بندی صنعتگران و کارگران تولید برای واکسیناسیون علیه کرونا گلایه کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.