برپایی میز کتاب در هیئت‌های مذهبی چهارمحال و بختیاری

همزمان با ایام محرم، طرح راه‌اندازی میز کتاب در هیئت‌های مذهبی با هدف توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید مهدی میراحمدی مدیر مجموعه کتاب شهر چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با ایام محرم، طرح راه‌اندازی میز کتاب در هیئت‌های مذهبی با هدف توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و شناسایی نیرو‌های فعال اجتماعی برای جذب در دوره‌های آموزشی اجرا می‌شود.

او افزود: در این طرح ابتدا نیرو‌های معرفی‌شده از طرف هیئت‌های مذهبی در یک دوره کوتاه مدت آموزشی با فرآیند‌های چاپ و توزیع کتاب آشنا شده و سپس تعدادی از کتاب‌های مرتبط با مناسبت‌های مختلف مذهبی به همراه محصولات فرهنگی به صورت امانت و با محوریت افراد آموزش دیده در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار خواهد گرفت تا زمینه برای آشنایی هر چه بیشتر علاقه‌مندان به کتاب فراهم شود.


بیشتر بخوانید


میراحمدی با بیان اینکه افراد شناسایی شده در هیات در ادامه طرح به حضور در دوره‌های آموزش نویسندگی و نقد کتاب هدایت خواهند شد، اضافه کرد: شکل‌گیری شبکه‌ای از مبلغان کتاب با استفاده از ظرفیت موجود در هیات‌های مذهبی می‌تواند به مرور زمان موجب تبیین فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در استان شود.

او با تاکید بر اینکه در این طرح سعی خواهد شد از نیرو‌های جوان و نوجوان استفاده شود، یادآور شد: یکی از ضعف‌های موجود در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی استان پایین بودن تعداد متخصصان این حوزه است از این رو با همکاری مجمع ناشران انقلاب اسلامی در برنامه‌ای هدفمند، روند تربیت این دسته از افراد آگاه به کتاب، نویسندگی و نقد آثار مکتوب دنبال خواهد شد.

میراحمدی گفت: لازم است راهکار‌های توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در استان با همکاری و تعامل دیگر دستگاه‌های متولی بررسی شود و برای استفاده مطلوب از ظرفیت اهالی رسانه نیز در این حوزه برنامه‌ریزی صورت گیرد.

او با اشاره به تجربه پویش کتاب در شهرکرد با همکاری جمعی از جوانان و رسانه‌ها و فروش یک هزار جلد از یک عنوان کتاب در مدت ۱۰ روز گفت: این استقبال از کتاب نشان‌دهنده علاقه‌مندی عموم مردم برای بهره‌گیری از آثار مکتوب است، اما محدود بودن عرضه کتاب در کتاب‌فروشی‌ها و نبود سازوکار مناسب برای معرفی کتاب موجب شده است تا مردم نیز رغبت چندانی به خرید و یا مطالعه کتاب نداشته باشند.

میراحمدی بر اقدامات جهادی برای توسعه هر چه بهتر فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی تاکید کرد و افزود: جای خالی نقد کتاب در استان خالی است و باید برای بهبود شرایط این بخش تلاش بیشتری از طرف متولیان فرهنگی انجام شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار