لاوروف: روسیه حامی حضور ایران در روند صلح افغانستان است

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مسکو از گسترش مشارکت میانجیگران بین‌المللی در روند پایان‌دادن به بحران افغانستان از جمله ایران و هند حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز (جمعه) خواستار حضور ایران و هند در روند صلح افغانستان شد.

لاوروف طی صحبت‌هایی در خصوص اوضاع افغانستان گفت: مسکو از گسترش مشارکت میانجیگران بین‌المللی در روند پایان‌دادن به بحران افغانستان، از جمله ایران و هند حمایت می‌کند.

او درباره سقوط یکی پس از دیگری مراکز استان افغانستان به دست طالبان نیز اعلام کرد: پیشرفت طالبان در افغانستان به دلیل مواضع مقامات کابل است.

وزیر خارجه روسیه درخصوص احتمال برگزاری نشستی در سازمان ملل درخصوص افغانستان نیز تصریح کرد: جلسه فوری شورای امنیت در مورد افغانستان در صورتی مفید خواهد بود که به گفت‌وگوی صلح‌آمیز واقعی کمک کند و نه فقط به خاطر خرید زمان باشد.
پیش از این نیز «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان اعلام کرد که با وجود تصرف شهر‌های بزرگ افغانستان به دست طالبان، مسکو قصد تخلیه سفارت خود در کابل را ندارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۱۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
سلام مسئولین به فکر شرق کشور باشند طالبان خطرناک و بی رحم است مرز شرق را تقویت کنند ونیروها مرز شرق را رصد کنند در هر صورت پیشگیری بهتر از همه چیز است رسانه ها به گوش مسئولین برسانندو واجرکم عندالله
آخرین اخبار