برگزاری سوگواره احلی من العسل در خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برگزاری سوگواره احلی من العسل در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: آیین نمادین سوگواره احلی من العسل ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه فردا با اجرای کاروان رهپویان حضرت قاسم (ع) در آستان مبارک امامزادگان باقریه بیرجند برگزار می‌شود و در این آیین ۴۰ دانش‌آموز نوجوان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی حضور خواهند داشت.

او با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری خطاب به جوانان و نوجوانان در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر لزوم برجسته کردن ارزش‌های معنوی از قبیل اخلاص، ایثار، گذشت و شجاعت افزود: سوگواره احلی من العسل متناسب با شرایط کرونایی و با بهره‌مندی از بستر شبکه شاد به‌عنوان یکی از بهترین نمونه‌های استفاده از فضا‌های مجازی برگزار خواهد شد.

واقعی بر نهادینه شدن فرهنگ عاشورایی در نسل نو تأکید کرد و ادامه داد: در سال‌های اخیر مراسم سوگواره احلی من العسل به نام حضرت قاسم ابن الحسن (ع) برگزار می شد و این سوگواره در جهت نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی جای خود را در جامعه باز کرده و در گفتمان جهانی نیز بازتاب فراوانی داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: برگزاری این سوگواره فارغ از چارچوب‌های سازمانی، کاری هدفمند و اثرگذار است که با یک شور آغاز می‌شود و به یک شعور در جامعه هدف ختم می شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.