افزایش تولید واکسن کوو ایران برکت

مسئول تیم تولید واکسن کوو ایران برکت گفت: تولید ماهانه این واکسن از شهریور ماه به چهار میلیون دوز می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، کووایران برکت، یک نمونه واکسن کووید-۱۹ است که توسط گروه صنعتی ایرانی شفا فارمد، از شرکت‌های وابسته به گروه دارویی برکت به مالکیت ستاد اجرایی فرمان امام تولید شده‌است. متولیان تولید آن، تست حیوانی واکسن را موفقیت‌آمیز خواندند، همچنین کووایران برکت از سوی سازمان غذا و داروی ایران برای آزمایش بر روی انسان نیز تأییدیه دریافت کرده و تزریق فاز سوم انسانی آن در ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ایران آغاز شد.

کووایران برکت به فاز نهایی مطالعات بالینی خود رسیده‌است؛ ستاد اجرایی فرمان امام در راستای تامین نیاز کشور به واکسن کرونا با بهره گیری از توان و اندوخته های علمی محققان ایرانی اقدام به ایجاد بسترهای لازم برای تولید این محصول فناورانه کرد و دانشگاه علوم پزشکی تهران هم موظف به انجام کارآزمایی بالینی این واکسن ایرانی شد؛ این واکسن ایرانی که از ویروس کشته شده کرونا است.

حسن جلیلی، مسئول تیم تولید واکسن کوو ایران برکت گفت: تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که تولید ماهانه کوو ایران برکت را تا شهریور ماه به سه تا چهار میلیون دوز برسانیم و برای توزیع تحویل وزارت بهداشت بدهیم.

او افزود: تا کنون بیش از دو میلیون دوز واکسن کوو ایران برکت را تحویل وزارت بهداشت داده‌ایم و در هفته پیش‌رو هم بین ۶۰۰ تا ۷۰۰هزار دوز دیگر را تحویل خواهیم داد.

مسئول تیم تولید واکسن کوو ایران برکت گفت: کوو ایران برکت مشابه واکسن‌های این اکتیو(غیر فعال) مانند سینوفارم است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.