بساط حراج بر تجهیزات کارخانه لوله سازی خوزستان/ چشم امید کارگران به معجزه دستگاه قضا

چند وقتی است که کارخانه لوله سازی خوزستان دیگر سوددهی ندارد و مالکش نیز با قطعه قطعه کردن تجهیزات، آنها را به فروش می رساند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کارگران کارخانه لوله سازی خوزستان که طی سال‌های اخیر بار‌ها دست به تجمعات اعتراضی در مقابل استانداری خوزستان زده اند حالا در نامه‌ای از رئیس جمهور و قوه قضاییه خواستار رسیدگی به مطالبات شان شدند.

یه گفته یکی از کارگران این کارخانه، لوله سازی خوزستان پیشتر در منطقه غرب آسیا بی‌نظیر و در دوران جنگ تحمیلی نیز تأمین‌کننده پوست توپ و خمپاره بود که بیش از ۶۰۰ نیروی متخصص در آن کار می‌کرد تا اینکه در اوایل دهه ۸۰ این شرکت به بخش خصوصی واگذار شد که دانشی از علم ریخته‌گری و صنعت نداشت.

با گذشت زمان وضعیت کارخانه روز به روز وخیم‌تر و بخش‌های مختلف شرکت تعطیل و تنها ۲۵ نفر شاغل در آن باقی ماند و همین افراد نیز در این سال‌ها هر ۳ یا ۴ ماه یکبار حقوق به‌صورت علی‌الحساب دریافت می‌کنند.

کارخانه که برای راه اندازی مجدد نیازمند مواد اولیه بود، اما مالک خصوصی به دلیل «سودآور نبودن شرکت» از تامین آن خودداری کرد و سپس برای پرداخت حقوق کارگران اقدام به قطعه قطعه کردن تجهیزات کارخانه و فروش آن‌ها کرد، اما حالا کارگران بیکار شده لوله‌سازی خوزستان از رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه خواستار حل مشکلات فروش و انتقال تجهیزات کارخانه شدند.

متن نامه کارگران به این شرح است:

آقای ابراهیم رئیسی (رئیس جمهور محترم) و جناب آقای محسن اژه‌ای (ریاست محترم قوه قضائیه) به جنایت نابودی لوله‌سازی خوزستان رسیدگی کنید.

گویا مسئولان خوزستان همیشه در خواب به سرمی‌برند و هر اتفاقی در استان رخ می‌دهد اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند، سرنوشت غم‌انگیز و تکان دهنده «کارخانه لوله‌سازی خوزستان» حکایت از شکل‌گیری فاجعه دیگری در روند مفسده‌انگیز خصوصی‌سازی صنایع این استان پرچالش است.

کارخانه‌ای که از سال ۱۳۵۱ نقش بی‌بدیلی در ایجاد اشتغال و زنجیره معیشت مردم خوزستان داشت امروز توسط بخش خصوصی تخریب، قطعه قطعه و به مقصد نامعلومی بارگیری می‌شود.

اکنون دیگر از صد‌ها دستگاه منحصر به فرد و هزاران عدد از ماشین‌آلات این کارخانه خبری نیست و با حمل و فروش قطعات اساسی کارخانه لوله‌سازی خوزستان و انتقال آن‌ها به اصفهان همه رویا‌های کارگران این کارخانه برای بازگشت مجدد به محل کار خود و ارتزاق از آن بر باد رفته است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.