بند شدن نفس ها به نفس دستگاه اکسیژن/ به جای برداشتن زحمت، بار روی دوش کادر درمان می گذاریم

کرونا همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد و سبب شده تا ماندن انسان ها در این دنیا، بسته به جریان اکسیژنی باشد که از دستگاه به آن ها می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ۱۸ ماه است که سرخط خبر‌ها در خبرگزاری‌های مختلف، ویروس کروناست؛ ویروسی که هر لحظه بر قدرت آن افزوده می‌شود و جان‌های بیشتری می‌گیرد.

خانواده‌های بسیاری در مدت همه گیری کرونا به خاطر از دست دادن عزیزانشان عزادار شده اند و نفس‌های بسیاری هم در این زمان تنگ شده است.

توقف قطار کرونا که هر روز مسافرانی را بر خود سوار می‌کند و بعضی‌ها را در میانه راه پیدا می‌کند و یا بعضی‌ها را تا مقصد مرگ می‌برد، به شرط رعایت بهداشت امکان پذیر است.

این بار در بشرویه به بیمارستان رفتیم تا از وضع بیماران بیمارستان این شهر مطلع شویم.

غفلت مردم و خستگی کادر درمان

یکی از همراهان بیماران که در راهروی بیمارستان بشرویه بود گفت: اوضاع چندین نفر از همشهریانم به گونه‌ای است که اگر یک لحظه دستگاه اکسیژن از آن‌ها جدا شود، معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

او افزود: مشکلاتی که الان با آن مواجه هستیم، ناشی از غفلت‌های خودمان است که باید به خاطر این بی توجهی ها، عزیزانمان را روی تخت بیمارستان ببینیم.

این شهروند بشرویه‌ای اظهار کرد: حق کادر درمان بر گردن ما بسیار زیاد است، اما ما نتوانسته ایم حق این عزیزان را ادا کنیم.

او بیان کرد: با سهل انگاری‌های خودمان به جای اینکه خستگی را از تن آن‌ها بیرون کنیم، باری را روی دوششان گذاشته ایم.


بیشتر بخوانید


یکی از پرستاران این بیمارستان نیز گفت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم، تنها شرطی است که می‌تواند جلوی شیوع هرچه بیشتر کرونا را بگیرد.

۲۱ بیمار کرونایی در بیمارستان بشرویه بستری اند که ۳ نفر از آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

از چندین روز پیش ظرفیت بخش عفونی بیمارستان شهر بشرویه با بیماران مبتلا به کرونا تکمیل شده است.

چه محدودیت های جدیدی برای کنترل کرونا اجرا می شود؟

بر اساس طرح جامع مدیریت هوشمند کرونا در کلیه شهر‌های قرمز رنگ که ۷ شهرستان استان در این وضعیت قرار دارند، از امروز مورخ ۲۵ مرداد ماه تا شنبه ۳۰ مرداد فقط گروه شغلی یک اجازه فعالیت دارند و سایر گروه‌های شغلی تعطیل بوده و اجازه فعالیت ندارند.

از امروز محدودیت‌های جدیدی اعمال می‌شود و علاوه بر ادارات برخی از اصناف نیز تا شنبه تعطیل هستند و سازمان‌ها و ادارات همه تعطیل هستند به جز مشاغل شیفتی و ضروری مانند بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی که خدمات ارائه می‌دهند.

برگزاری مراسم‌های محرم در فضای بسته ممنوع است.

۳۶۷ نفر دیگر کرونایی شدند

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۲۴۱ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۹۹ بیمار جدید شامل ۵۴ بستری و ۴۵ مورد سرپایی شناسایی شدند.

او افزود: از این تعداد ۲۲ مورد از بیرجند، یک مورد از سربیشه، یک مورد از سرایان، ۱۲ مورد از قاینات، ۱۵ مورد از نهبندان، ۱۹ مورد از طبس، ۱۹ مورد از زیرکوه، ۴ مورد از درمیان، ۴ مورد از فردوس و ۲ مورد از خوسف بوده اند.

مهدی زاده عنوان کرد: در این مدت همچنین هزار و ۱۸۸ تست سریع کرونا در استان انجام شده که منجر به شناسایی ۲۶۸ بیمار کرونایی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: در حال حاضر ۴۴۱ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۲۸۳ نفر دارای تست کرونای مثبت هستند و از این تعداد ۲۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال دو نفر از آن‌ها وخیم است.

او تصریح کرد: در شبانه روز گذشته ۱۲۴ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شده اند که در همین مدت ۱۰۲ بیمار شامل ۶۲ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

مهدی زاده ادامه داد: تاکنون ۲۴ هزار و ۹۹۰ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: در شبانه روز گذشته با ثبت ۵ مورد فوت جدید ناشی از کرونا در خراسان جنوبی، مجموع فوتی‌های ناشی از این بیماری در استان به هزار و ۱۲ نفر رسید.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
از روش سنتی بادکش برای برگشت به تنفس عادی و باز شدن ریه ها استفاده کنید !