نخعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

برنامه ویژه وزیر پیشنهادی علوم برای حل معضل کنکور/ شیوه ارتقاء اعضای هیئت علمی تغییر می کند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره جزئیات جلسه امروز کمیسیون متبوع خود با وزرای پیشنهادی پرداخت.

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با   خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات جلسه کمیسیون متبوع خود با وزرای پیشنهادی گفت: امروز در کمیسیون انرژی در نوبت صبح میزبان ۴ وزیر امور اقتصاد و دارایی، دادگستری، آموزش و پرورش و علوم تحقیقات و فناوری بودیم.

وی ادامه داد: وزرای پیشنهادی برنامه‌های خودشان را در حوزه‌های مختلف ارائه کردند و نمایندگان عضو کمیسیون دیدگاه ها، سوالات و ابهامات مد نظر خودشان را مطرح کردند.

نخعی در ادامه با اشاره به جزئیات جلسه با وزیر پیشنهادی اقتصاد ادامه داد: در حوزه اقتصاد عمده مباحثی که مطرح شد لزوم فرماندهی واحد در حوزه اقتصادی کشور، مبارزه با فساد، مشکلات حوزه بانکی و گمرکی کشور، مشکلات ساختاری در حوزه اقتصاد و توجه به مناطق محروم بود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس خاطر نشان کرد: وزیر پیشنهادی دادگستری در خصوص تقویت ساختار‌های اداری و سازمانی به خصوص در مناطق محروم و افزایش روحیه مردمی سازمان‌های زیر مجموعه صحبت‌هایی شد.

وی توضیح داد: کمبود نیروی انسانی، مشکلات منابع انسانی، نیرو‌های خرید خدمات، شرکتی و غیر انتفاعی و ... جزو مهم ترین مباحثی بود که در دیدار با وزیر آموزش و پرورش مطرح شد. حل مشکل دانشگاه فرهنگیان و لزوم داشتن برنامه و زمان بندی مشخص برای حل مشکلات مختلفی که در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد از دیگر برنامه ها بود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: توجه بیشتر به موضوع پرورش و تربیت نیروی انسانی و مواردی از این دست در دیدار با وزیر علوم مطرح شد.

نخعی اشاره کرد: در دیدار با وزیر علوم در خصوص کاربردی کردن و عملیاتی کردن آموزش‌ها و همچنین کاربردی کردن پایان نامه‌های دانشجویی و خارج شدن از حالت کتابخانه ای، کنترل بیشتر بر نگارش پایان نامه‌های دانشجویی، لزوم افزایش پویایی فضای دانشگاه، نگاه همه جانبه به موضوع کنکور توجه به آموزش‌های مهارت صحبت هایی مطرح شد.

وی افزود: وزیر پیشنهادی علوم بر شفافیت ارتقاء اعضای هیات علمی تاکید داشت و معتقد بود که آیین نامه ارتقاء فعلی باید تغییر کرده و شفاف شود. وزیر پیشهادی علوم تاکید داشت که موضوع کنکور تک بعدی نیست و باید از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار بگیرد. وی قول داد که موضوع کنکور را به صورت ویژه و با نگاه همه جانبه پیگیری و مشکلاتی که وجود دارد را حل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار