اعلام وضعیت فوق بحرانی در بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری/انجام روزانه بیش از ۵۰۰ مورد سی تی اسکن در شهرکرد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از وضعیت فوق بحرانی در بیمارستان‌ها و حجم بالای مراجعات برای انجام سی تی اسکن در مرکز استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: براساس بررسی‌های علمی و تجربه قبلی، آمار بیماران بدحال و مرگ و میر ناشی از کرونا طی هفته پیش‌رو در استان افزایش خواهد یافت.

او افزود: مردم نباید منتظر تصمیم مسئولان و تعطیلی‌ها باشند، و عادی انگاری در رعایت شیوه نامه‌ها و اصول بهداشتی همچنان علت اصلی شیوع بیماری منحوس کروناست.

رحمانی اضافه کرد: هم اکنون بیمارستان‌های استان چهارمحال و بختیاری در وضعیت فوق بحرانی قرار دارد، هرچقدر به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی اضافه می‌شود طی چند روز و چند ساعت تکمیل می‌گردد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به حجم بالای مراجعات بیماران در مرکز استان ادامه داد: بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان‌های فارسان و کوهرنگ به بیمارستان سیدالشهدا فارسان مراجعه کنند.

رحمانی تصریح کرد: بیماران مشکوک به کووید۱۹ از مراجعه مکرر به مراکز درمانی خودداری کنند و زیر نظر یک پزشک درمان خود را ادامه دهند.


بیشتر بخوانید


او تنگی نفس، تداوم تب و سرفه‌های شدید را از علائم هشدار عنوان کرد و گفت: این بیماران باید حتما تحت نظر پزشک درمان خود را پیگیری کنند.

رحمانی با اشاره به اینکه تشخیص بستری بیماران از سوی پزشک معالج انجام خواهند شد خاطرنشان کرد: هم اینک درخواست و بار مراجعات برای انجام سی تی اسکن بالا رفته، به طوری که روزانه بیش از ۵۰۰ مورد سیتی اسکن در بیمارستان‌های هاجر (س) و آیت الله کاشانی (ره) شهرکرد انجام می‌شود.

او در پایان افزود:چنانچه اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها با جدیت از سوی مردم و مسئولین انجام شود و مردم در منزل بمانند، شاهد کاهش آمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ خواهیم بود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.