برگزاری اجلاس گروه هفت درباره بحران افغانستان؛ بایدن را دست به دامان مرکل کرد

رئیس جمهور آمریکا بمنظور برگزاری اجلاس گروه هفت درباره بحران افغانستان با مرکل به رایزنی پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای از رایزنی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان درباره برگزاری نشست مجازی سران گروه ۷ درروز‌های آتی درباره بررسی بحران افغانستان خبر داد.

از جمله محور‌های اصلی گفتگو بایدن و مرکل، ضرورت ایجاد هماهنگی نزدیک در زمینه ارائه کمک‌های بشردوستانه به شهروندان افغانستانی آسیب پذیر در این کشور و همچنین حمایت از کشور‌های همسایه بود.

رئیس جمهور آمریکا و صدر اعظم آلمان در نهایت به این توافق دست یافتند که در نشست مجازی آینده گروه هفت درباره تحقق این امر نهایت تلاش خود را بکار گیرند.

براساس این بیانیه، دو طرف در این گفتگو از تلاش‌های مداوم کارکنان نظامی و غیرنظامی خود که در کابل برای تخلیه شهروندان افغانستانی آسیب پذیر و مردمانی که در طول ۲۰ سال گذشته بدون خستگی برای تأمین امنیت، ترویج صلح و تحویل آن‌ها تلاش کردند، قدردانی و تشکر کردند.

بایدن این روز‌ها بدلیل تصمیم گیری زودهنگام برای خروج نظامیان کشورش از افغانستان و ضرب الاجلی عمل کردن، مورد انتقادات فراوانی قرار گرفته است.

پیش از این نیز، رئیس جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه در تماس تلفنی با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس برای برگزاری نشست گروه ۷ درباره افغانستان به توافق رسید و براین اساس، واشنگتن و لندن با تاکید بر ضرورت اقدام جامعه بین‌الملل بمنظور جلوگیری از بروز بحران انسانی در افغانستان برای برگزاری نشست مجازی سران گروه ۷ درروز‌های آتی درباره بررسی راهبرد و استراتژی مشترک در خصوص افغانستان توافق کردند.

بایدن چندی پیش در دفاع از تصمیم خود برای خروج نظامی از افغانستان اعلام کرده بود که؛ مأموریت واشنگتن ملت‌سازی در افغانستان و یا ایجاد یک دموکراسی یکپارچه و تمرکزیافته نبوده است.

پیش از این نیز، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در جلسه شورای امنیت که با موضوع افغانستان برگزار شده بود، گفت: رویا‌های یک نسل کامل در افغانستان اکنون در حال محک خوردن است و از طالبان می‌خواهیم خویشتنداری کند، همه طرف‌ها باید از غیرنظامیان محافظت کرده و از رسیدن کمک‌ها به آن‌ها اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بایدن ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار