اجرای طرح نذر سلامت و خادمان حسینی در کردستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت:با هدف کاهش چرخه انتقال ویروس کرونا،طرح نذر سلامت و خادمان حسینی توسط جوانان جمعیت هلال احمر استان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،پیام جلالی مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان افزود: طرح نذر سلامت و خادمان حسینی به منظور پیشگیری و کاهش شیوع ویروس کرونا در دهه اول ماه محرم و در شهر‌های بیجار، قروه و کامیاران اجرا شد.

او بیان کرد: جوانان جمعیت هلال احمر استان با حضور در هیات‌های مذهبی تحت پوشش این شهرستان‌ها، علاوه بر تب‌سنجی و نظارت بر رعایت فاصله اجتماعی، به توزیع ماسک و مواد ضدعفونی پرداختند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان عنوان کرد: با توجه به شرایط کنونی جامعه و افزایش مبتلایان به ویروس کرونا و همچنین برگزاری مراسم سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع)، جوانان جمعیت هلال احمر برای نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در راستای طرح نذر سلامت در شب‌های پر ازدحام تاسوعا و عاشورا حسینی با همراهی نیروی انتظامی از هیات‌های سطح شهر بازدید کردند.

جلالی به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط عزاداران تاکید کرد و گفت: عزاداران و سوگواران در این ایام با رعایت فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی از شیوع ویروس کرونا در جامعه جلوگیری کنند.

او افزود: جمعیت هلال احمر در گذشته نیز فعالیت‌های دیگری در راستای پیشگیری و کاهش انتقال ویروس کرونا، همچون طرح شهید قاسم سلیمانی و غربالگری مسافران در مبادی مرزی انجام داده است.

در حال حاضر حدود هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر فعالیت دارند.

۲۳ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در سطح استان کردستان فعال است که از این تعداد ۱۳ پایگاه ثابت در محور‌های مواصلاتی و ۱۰ پایگاه پشتیبانی سیار در سطح شهرستان‌ها مستقر و آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان هستند.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: هلال احمر ، نذر سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.