فرماندار چرداول :

بیش از ۱۱ هزار نفر در شهرستان چرداول واکسینه شدند

کریمیان گفت: تاکنون بیش از ۱۱ هزار و ۵۶۹ نفر در شهرستان چرداول دز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، سعید رضا کریمیان فرماندار چرداول، با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۱ هزار و ۵۶۹ نفر در شهرستان چرداول دز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند ، گفت: وضعیت اجرای واکسیناسیون کرونا بر اساس سند ملی شهرستان چرداول تا تاریخ ۲۸ مرداد بوده و روند واکسینه کردن مردم با شتاب بیشتری ادامه پیدا کرده و مردم از این طرح ملی استقبال خوبی کرده اند.

او بیان کرد: تا کنون پوشش گروه هدف بالای ۱۸ سال نوبت اول ۲۸ درصد و پوشش گروه هدف بالای ۱۸ سال نوبت دوم ۷/۳ درصد  بوده است و از مردم می‌خواهیم به مراکز تعیین شده برای تزریق واکسن کرونا و خانه‌های بهداشت و درمان مراجعه کنند.

فرماندار چرداول در خصوص انواع واکسن‌های مصرفی ، اظهار کرد: واکسن بهارات ۷۹، اسپوتنیک ۳۳۶، استرازنکا یک هزار و ۷۰۷، سینوفارم هفت هزار و ۵۱۰ و واکسن برکت یک هزار و ۹۷۳ بوده است.

کریمیان همچنین تعداد دز تزریقی نوبت اول را ۹ هزار و ۱۸۴، دز تزریقی واکسن نوبت دوم را ۲ هزار و ۳۸۵ و تعداد کل دز تزریقی واکسن (نوبت اول و دوم) را ۱۱ هزار و ۵۶۹ عدد عنوان کرد.

او  اظهار کرد:گروه‌های جمعیتی مشمول برنامه واکسیناسیون تاکنون شامل افراد بالای ۴۲ سال، ادارات، نهاد‌ها و سازمان‌ها که مجوز تزریق برای آن‌ها صادر شده است، عوامل اجرایی انتخابات، پرسنل بهداشتی درمانی، بیماران خاص و زمینه‌ای بوده و هر آنچه تزریق واکسن برای افراد تاکنون صورت گرفته است بر اساس سند ملی و مجوز سیستم بالا دستی و مقامات ذیربط بوده است.

فرماندار چرداول مطرح کرد: رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، جلوگیری از تجمعات، دورهمی‌ها و ماندن در خانه از عوامل کاهش ابتلا به کرونا است و از مردم فهیم شهرستان چرداول درخواست داریم با توجه به وضعیت قرمز کرونا موارد خواسته شده را رعایت کنند.

کریمیان از منع تردد خودرو‌های غیر بومی به شهرستان از مبادی ورودی، بسته شدن ورودی آرامستان‌ها و مکان‌های تفریحی، تعطیلی بازار و اصناف، تعطیلی ادارات پیرو مصوبات قرارگاه ستاد مرکزی در شهرستان چرداول خبر داد.

او با تشکر از عزاداران حسینی برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ایام محرم از مردم خواستار رعایت نکات بهداشتی در راستای حفظ سلامتی خود و دیگران و عبور از این پیک خطرناک کرونا شد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.