عشایر سوری ادعای دریافت کمک از سوی آمریکا را رد کردند

عشایر سوری ادعاهای مطرح شده در خصوص دریافت کمک از سوی گروه های مورد حمایت آمریکا را تکذیب کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اعضای عشیره «شعیطات» که یکی از عشایر قبیله «عکیدات» در استان دیرالزور سوریه به شمار می‌روند، با انتشار بیانیه‌ای تصویری، ادعا‌های مطرح شده از سوی «نیرو‌های سوریه دموکراتیک» و «ارتش آمریکا» که در جریان مراسم هفتمین سالگرد کشتار شعیطات (که در آن صد‌ها تن از افراد این عشیره به دست داعش کشته شدند) مطرح شده بود را رد کردند.

بر اساس این گزارش، اعضای عشیره شعیطات سوریه اعلام کردند در روز‌های سختی که داشته اند، جز ارتش سوریه کسی ان‌ها را کمک نکرده است.

در این بیانیه که از سوی «شیخ بدر محمد العثمان» یکی از بزرگان عشیره شعیطات و قبیله عکیدات صادر شده، آمده است: ما در عشیره شعیطات، موضع راسخ خود را در مبارزه با تروریسم و خواری که غرب از طریق حمایت از سازمان‌های تروریستی و در رأس آن‌ها داعش و قسد (نیروی سوریه دموکراتیک) انجام می‌دهد، بیان می‌داریم.

در ادامه این بیانیه آمده است: در ۱۵ ماه جاری، اعضای عشیره شعیطات، در شرق فرات اقدام به برگزاری سالروز کشتار شعیطات کرده و بر ادامه جنگ شان با گروه‌های تروریستی مسلح تأکید کردند؛ اما سرکوب آزادی بیان و سوء استفاده از بلایا توسط نیرو‌های سوریه دموکراتیک مانع از گرامیداشت یاد و خاطره آن‌ها شد.

در این بیانیه همچنین آمده است، این عناصر ضمن ممانعت از برگزاری مراسم سالگرد، در عین حال با رسانه‌های سیاست‌زده خود، در حال فریب افکار عمومی هستند.

بر اساس این بیانیه، زمانی که کشتار الشعیطات رخ داد، جهان سکوت کرد و کَر و کور شد، اما ارتش سوریه، دست یاری به سمت مردم دراز کرد و از آنان حمایت نظامی، لجستیکی و انسانی به عمل آورد.

گفتنی است نیروی هوایی ارتش سوریه در خلال تحولات سال ۲۰۱۴ برگه‌هایی را برای ساکنان عشیره شعیطات ریختند که در آن بر توجه ارتش سوریه به سلامت اهالی عشیره شعیطات تأکید شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار