بی توجهی جو بایدن به تماس‌های تلفنی نخست وزیر انگلیس درباره افغانستان!

منابع آگاه می‌گویند رئیس جمهور آمریکا حاضر نشده بود با بوریس جانسون درباره شرایط افغانستان گفتگو کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، با وجود همراهی نیرو‌های انگلیسی با نیرو‌های آمریکایی در فرودگاه کابل، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا حاضر نشد به تماس‌های بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس پاسخ دهد.

بر این اساس، در شرایطی که افغانستان با هرج و مرج مواجه و گروه طالبان بر کابل مسلط است، جو بایدن بیش از ۳۶ ساعت به تماس‌های بوریس جانسون بی توجهی کرد. منابع آگاه می‌گویند نخست وزیر انگلیس تلاش کرد درباره نظامیان انگلیسی حاضر در فرودگاه کابل با رئیس جمهور آمریکا هماهنگی‌هایی داشته باشد، اما گفته می‌شود در این مدت، رایزنی‌های آمریکا با خارج از کشور در موضوع افغانستان، به وزیر امور خارجه و برخی از مقامات دیگر واگذار شد.

به گفته جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، جو بایدن به مدت سه روز با هیچ یک از سران کشور‌های جهان درباره تحولات افغانستان صحبت نکرد. این اتفاقات در شرایطی رخ داد که اوضاع در اطراف فرودگاه کابل متشنج بود و هزاران نفر تلاش می‌کردند به هر نحو ممکن از افغانستان فرار کنند.

اخیرا نشریه فوربز در گزارشی نوشت: آمریکا حضور نظامی بیست ساله در افغانستان داشته است. در بیست سالی که از یازده سپتامبر می‌گذرد، آمریکا بیش از دو تریلیون دلار (دو هزار میلیارد دلار) برای جنگ در افغانستان هزینه کرده است. هشتصد میلیارد دلار برای هزینه‌های مستقیم جنگ پرداخت شده است. هشتاد و پنج میلیارد دلار برای آموزش دادن به نیرو‌های نظامی افغانستان هزینه شده است درحالیکه این نیرو‌ها چند هفته پس از تعطیلی پایگاه نظامی بگرام در ماه ژوئیه، از هم پاشیدند و بدون هیچ گونه مبارزه تسلیم طالبان شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
ارتش بی غیرت و بزدل افغانستان.خاک بر سر ارتش افغانستان.
آخرین اخبار