سیمان، از سایه بورس تا دست رانت‌های کلان/ چشم ناظران حقیقت را دیده است؟

رئیس اتاق اصناف مرکز البرز گفت: سیاستگذاری غلط، رانت‌هایی را به بازار سیمان وارد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مدتی است که صدای مصالح فروشان و انبوه سازان از گرانی سیمان به هوا برخاسته و تا جایی که می دانیم هنوز هم علاجی بر افسار گسیخته این مصالح ساختمانی کارگر نیفتاده است.

بسیاری از اهل خبره مصالح ساختمانی ورود سیمان به بازار بورس را عامل پررنگ گرانی و به انحصار رفتن آن می دانند.

برخی از آنان معتقد هستند که افراد سرمایه دار سهم زیادی از سیمان را از طریق بورس خریداری می کنند و آن را به انحصار می کشانند تا به قیمت دلخواه به فروش برسانند تا جایی که عهدنامه فروش انحصاری تنباکو را در کشور تداعی می کند.

با تکرار این انحصار طلبی تا کنون شاهد ورود جدی دستگاه های نظارتی برای کنترل سیمان و یا خروج آن از بورس نبوده ایم.

بهروز حصاری، رئیس اتاق اصناف مرکز البرز در این باره گفت: عرضه سیمان در بورس سیاتگذاری غلطی بود و رانت هایی را به آن اضافه کرد و باعث شد عده ای وارد بازار مصالح ساختمانی شوند که این کاره نیستند.

او همچنین افزود: اصناف نمره قبولی رعایت شیوه نامه های بهداشتی را دریافت کردند و امیدوارم مسئولان درصدد جبران بخشی از آسیب های وارده به اصناف باشند.

حصاری گفت: تالارداران مجاز به فعالیت نیستند، رستوران های پذیرایی تنها می توانند در فضای باز کار کنند، هنوز به شدت درگیر شیوع کرونا هستیم تمام واحدهای صنفی شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند تا به کنترل کرونا کمکی کرده باشیم.

او افزود: گویا تنها پاساژهای تخصصی(مانند پاساژ لوازم یدکی اتومبیل) اجازه فعالیت دارند اما هنوز ستاد مقابله با کرونای البرز چنین دستورالعملی را برای ما ارسال نکرده است و ما  پیروی این ستاد برای اجرای شیوه نامه ها هستیم.

رئیس اتاق اصناف مرکز البرز گفت: درخصوص واکسیناسیون کرونای مشاغل پرخطر با دانشگاه علوم پزشکی البرز مکاتبه کرده ایم که منتظر نتیجه هستیم.

او افزود: تمام بازرسان را برای نظارت بر قیمت نان بسیج کرده ایم معتقد هستیم که قیمت نان باید افزایش پیدا کند اما فعلا چنین اتفاقی نیفتاده است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.