بانک‌ها نقش مهمی در شکوفایی استان کرمانشاه دارند

استاندار کرمانشاه از پرداخت ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای بازسازی مناطق زلزله توسط بانک‌ها خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت: سیستم بانکی طی چهار سال اخیر که تلاطمات بسیاری را در استان شاهد بودیم، اقدامات ارزشمندی انجام داده است.

او از مشکلاتی نظیر زلزله، سیل و بیماری کرونا یاد کرد و افزود:گذر از این مشکلات نیازمند منابع مالی بود که بانک‌ها برای تامین آن به کمک آمدند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اقتصاد ایران و از جمله کرمانشاه بانک محور است، ادامه داد: هر رویداد توسعه‌ای که رخ می‌دهد، بانک‌ها در آن نقش مهمی دارند و به نوعی پیش قراول هستند.

بازوند سپس از نقش مهم بانک‌ها در ایام زلزله بزرگ کرمانشاه یاد کرد و بیان داشت:۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها در جریان زلزله کرمانشاه پرداخت شد که در این شرایط سخت اقتصادی کشور رقم قابل توجهی است.

او تاکید کرد: نتیجه پرداخت این تسهیلات احداث و یا بازسازی ۱۳۲ هزار واحد مسکونی، تجاری و اقتصادی در مناطق زلزله زده بود.

 استاندار کرمانشاه با بیان اینکه همراهی سایر بخش‌ها نیز در پرداخت زودهنگام تسهیلات اثرگذار بود، بیان داشت: حضور مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر اقتصاد کمک کرد در حالی که پرداخت تسهیلات در شرایط عادی یک ماه طول می‌کشد، ظرف ۳۶ ساعت پرداخت تسهیلات از سوی دولت ابلاغ شود و همین امر به روند بازسازی سرعت داد.

مدیر ارشد استان کرمانشاه امهال دو هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی زلزله زدگان و همچنین کمک ۲۲ میلیارد تومانی که بانک‌ها برای احداث مدرسه و تامین تجهیزات پزشکی در مناطق زلزله زده اهدا کردند را از دیگر کمک‌های بانک‌ها در ایام زلزله دانست.

او گفت: در این بین هم مدیران عامل بانک‌های کشور با حضور در مناطق زلزله زده حمایت‌های خوبی داشتند و هم کارمندان بانک‌ها که گاهی سه شیفت در مناطق زلزله زده کار می‌کردند، زحمات زیادی کشیدند.

سه هزار میلیارد تومان تسهیلات بازسازی زلزله

بهزاد جلیلیان رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمانشاه نیز از پرداخت نزدیک به ۴۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها در ایام زلزله خبر داد.

او افزود: از این میزان، سه هزار میلیارد تومان تسهیلات بازسازی، نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات معیشتی و مابقی تسهیلات اقتصادی برای اشتغالزایی بوده است.

جلیلیان از اینکه هم در زمینه تسهیلاتی که امهال شده و هم تسهیلات پرداخت شده، بازپرداخت مناسبی از سوی وام گیرندگان صورت نمی‌گیرد، ابراز نگرانی کرد.

در پایان این جلسه، استاندار کرمانشاه با اهدا تندیس از بانک‌هایی که در جریان زلزله تمام قد پای کار بودند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.