سردار فرحی: رونمایی از جدیدترین نسخه باور ۳۷۳ همتراز با اس ۴۰۰ در آینده‌ای نزدیک/ امیر خواجه‌فرد: توانمندی هوایی ایران قابل توجه است

آخرین وضعیت توانمندی دفاعی کشور امشب ۳۱ مردادماه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری بررسی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آخرین وضعیت توانمندی دفاعی کشور امشب ۳۱ مردادماه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با حضور امیر خواجه فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلح و سردار سرتیپ پاسدار سید مهدی فرحی معاون وزیر دفاع کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خواجه فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه ما با تحریم مواجه شدیم، اما توانستیم ناوگان خودمان را حفظ کنیم و آن را ارتقا دهیم گفت: در حوزه‌های طراحی و ساخت سامانه‌های جدید ورود پیدا کرده ایم، اگر حفظ ناوگان و تعمیرات اساسی نبود قطعاً ارتقا پیش نمی‌آمد.

وی با اشاره به اینکه به حوزه هوایی اهمیت ویژه‌ای قائل هستیم افزود: باید بدانیم که جنگ‌ها قسمت عمده‌ای از سرنوشتشان در هوا تعیین می‌شود، تجربیاتی را در دوران دفاع مقدس به دست آوردیم لذا برتری توانمندی‌های ما در دفاع از کشور قابل توجه است. امروزه به دانش طراحی دست پیدا کرده ایم که بسیار اهمیت دارد، تسلط بر فناوری را به دست آورده ایم و لذا این موضوع به ما فرصت جدیدی را می‌دهد.

وی ادامه داد: به دنبال دیپلماسی دفاعی و راهبرد دفاعی در کشور هستیم و کاملاً سعی کردیم با شناسایی تهدید‌ها توانمندی خودمان را در این حوزه ارتقا دهیم.  یک دهه است که به ساخت موتور هوایی ورود کردیم و امروز صاحب این فناوری شدیم. در حوزه همکاری مشترک از سوی کشور‌های دیگر پیشنهاداتی داریم. دائما می‌توانیم تکنیک و تاکتیک جدید را به دست آوریم.

امیر خواجه‌فرد گفت: در دانش به صورت بومی عمل می‌کنیم و لذا ناوگان‌های ما نوسازی شده است، صنعت دفاعی می‌تواند در هر کدام از حوزه‌ها به خوبی حرکت کند.

تحویل٣ فروند جنگنده کوثر به نیروی هوایی ارتش در آینده نزدیک

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلح با اشاره به ویژگی‌های صنعت دفاعی کشور عنوان کرد: کوثر به عنوان جت پیشرفته است به طوری که طراحی آن از صفر شروع شده است، طراحی‌های ما بومی و کاملاً ایرانی است، یاسین و کوثر پروازشان را از سال ۹۸ آغاز کردند، به دلیل تحریم یک دهه است که به ساخت موتور‌های هوایی ورود پیدا کرده ایم و هواپیمای یاسین را با موتور بومی به پرواز درآوردیم.

امیر خواجه فرد خاطرنشان کرد: وقتی هواپیما طراحی می‌شود، دیگر سازنده هستیم، در حوزه همکاری‌های مشترک پیشنهاداتی به ما شده لذا کشور‌هایی هستند که گفتند در کنار هم قرار بگیریم و ورژنی را مختص آن کشور‌ها طراحی کنیم.

وی با اشاره به اینکه به دنبال ورژن‌های دیگری از این نوع هواپیما‌ها هستیم افزود: در رابطه با کوثر ۳ فروند را سال گذشته تحویل نیروی هوایی دادیم، لذا هواپیما تحویل دادن به همین راحتی نیست، سه فروند دیگر را آماده تحویل داریم، کوثر خط تولید پایداری دارد، بسته به نیاز نیرو‌ها می‌توانیم اقدامات دیگری را انجام دهیم.

امیر خواجه فرد با اشاره به اینکه نقشه راه ما مبتنی بر فناوری است افزود: تنوع و رنج عملیاتی پهپاد‌ها در حال گسترش است، باید بر فناوری‌های مختلف احاطه داشته باشیم تا تنوع پهپاد‌های ما افزایش پیدا کند، سامانه‌های پدافندی ریزپرنده‌ها برای ما مهم است، این سامانه‌ها در بسیاری از ماموریت‌های مختلف به ماموریت‌های نیرو‌های مسلح اضافه شده است، رنج مختلفی از مأموریت‌ها را برای پهپاد‌ها لحاظ کرده‌ایم.

توضیحات معاون وزیر دفاع درباره ماهواره‌بر ذوالجناح

در ادامه برنامه، سردار سید مهدی فرحی معاون وزیر دفاع با اشاره به اینکه ماهواره‌بر ذوالجناح دستاورد بی‌نظیر تاکتیکی است که بر روی خودرو سوار می‌شود و نیازی به ایستگاه پرتابی ندارد گفت: موشک‌ها جرم بزرگی دارند، دشمن قابلیت‌هایی دارد مرتبا آفند و پدافند باید با هم تقابل کند، موشک باید به گونه‌ای طراحی شود که از لایه‌ها عبور کند.

وی با اشاره به اینکه بحث رادارگریزی داستان پیچیده‌ای است عنوان کرد: کار‌های زیادی در این حوزه انجام شده است و ما امروز توانستیم به افتخارات بزرگ دست پیدا کنیم و توفیقات خوبی حاصل شده است، از سد‌های آهنینی که دشمن به حساب خود می‌گوید که لایه‌های دیگر پدافندی را دارد به راحتی می‌توانیم عبور کنیم.

رونمایی از جدیدترین نسخه باور ۳۷۳ همتراز با اس ۴۰۰ در آینده‌ای نزدیک

معاون وزیر دفاع اظهار کرد: نسخه‌های جدید باور ۳۷۳ در حال طراحی است و به زودی جدیدترین نسخه آن که همتراز با اس ۴۰۰ یا بالاتر از آن است، به زودی رونمایی خواهد شد. مسیر تولید تجهیزات دفاعی یک مسیر رو به توسعه است و نقشه راه همه تسلیحات و تجهیزات بومی فرآِیند بلوغ آن‌ها تعریف شده است.

سردار فرحی با اشاره به اینکه در رابطه با پدافند و همه موضوعات موشکی دارای نقشه راه هستیم گفت: پلتفرم‌های جدیدی تعریف شده است به طوری که مسیر کاملاً روشن است، در ارتباط با بحث رادارگریز باید بگویم که برای رادارگریز بیست مکانیزم را تعریف کرده‌ایم.


وی با اشاره به اینکه جنس بدنه و سبک بودن موشک مطرح است به طوری که هر چه موشک سبک باشد قابلیت مانور، دقت و برد بیشتری دارد افزود: بعد از سفیر یک A و B وارد سیمرغ شدیم و لذا سیمرغ یک ماهواره بر قابلی است، سیمرغ ۸۲ تن دارد، سیمرغ یک و دو قابلیت پرتاب خوبی دارند به طوری که بعد از آن بحث ماهواره بر ذوالجناح مطرح شد که سه مرحله دارد که دستاورد بی نظیری است.

معاون وزیر دفاع با اشاره به اینکه این ماهواره بر با خودرو به هر جایی می‌تواند برود افزود: این ماهواره بر به مناطق جنوب کشور می‌تواند برود و پرتاب‌هایی را انجام دهد، با توان داخل و نیرو‌های داخلی و استفاده از ظرفیت‌های ملی به جلو پیش خواهیم رفت.

وی با اشاره به اینکه کمتر دانشگاهی را می‌توانیم پیدا کنیم که پروژه دفاعی نداشته باشد خاطرنشان کرد: ما در رابطه با توسعه صنایع دفاعی اتفاقات جدیدی را رقم زده ایم، با استفاده از شبکه همکارانمان به یکباره حجم عظیمی از زیرساخت‌ها آماده شده است، ما در زمینه کمیت و کیفیت و همچنین در زمینه تنوع محصول دستاورد‌های زیادی داریم.

سردار فرحی اظهار کرد: به نسبت ۱۰ سال قبل تولید محصولات نظامی چند برابر شده است، سرریز ظرفیت‌ها را داریم به طوری که چند ده برابر تولید داریم، اما هنوز هم ظرفیت خالی فراوانی داریم، برای کمک به پروژه‌های کلان ملی از ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

معاون وزیر دفاع اظهار کرد: در بحث واکسن مشکلات زیادی وجود داشت، در خصوص واکسن فخرا کار بسیار عظیمی صورت گرفته است به طوری که به صورت شبانه‌روزی بر روی این واکسن کار شده و تیمی بیش از ۱۰۰ نفر به صورت شبانه روز و سه شیفته مشغول به انجام کار هستند، شاید هفته آینده فاز سوم واکسن فخرا عملیاتی شود، روند صادرات محصولات دفاعی صعودی است و مطابق برنامه صادرات را انجام می‌دهیم و این روند ادامه‌دار است، محصولات ما از کیفیت و قیمت خوبی برخوردار هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
درعرصه زندگی مردم چکار کردید. اینکارا برا خودتتونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۰ دی ۱۴۰۰
ناشکری نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
دورود خدا برشما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
خدایا شکرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
ما سرم نمیتوانیم بسازیم چطور باور میسازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
چه مقایسه مسخره ای کردی
Iran (Islamic Republic of)
سید
۰۲:۱۵ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
تنها چیزی که در جامعه ما نیست باور است ،باور امید، زندگی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۲:۰۲ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
بابا عوض این مزخرفات برق مارو قطع نکنید از کارو کاسبی افتادیم به خدا‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
چه ربطی داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
این هم مثل کرونا یاب مستعان سپاه و کلکسیون واکسن کرونا که قرار بود به امریکا هم بدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
موشک رو با آنتی ویروس یکی میدونی؟؟
کل دنیا هنوز نتونسته واکسن کرونا رو کشف کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
بجای اینکارا واکسن وارد کنید، سه ساله مردمو با برکت و نورا و... علاف کردید و به کشتن دادید
آخرین اخبار