علیزاده در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

عبدالملکی از وزن لازم برای اداره وزارت کار برخوردار است

نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره دلایل موافقت خود با وزیر پیشنهاد کار، رفاه و تامین اجتماعی پرداخت.

به گزارش  خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهزاد علیزاده نماینده مردم دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی  در صحن علنی امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی کار گفت: نمایندگان معترض به موضوعات این وزارتخانه اشاره نکردند و به انتظاراتی که از عبدالملکی دارند پرداخت.

وی ادامه داد: او نباید به مشکلات دولت قبل پاسخ دهد، از رئیس جمهور به دلیل اینکه کابینه عنصر تجربه و جوانی را دارد تشکر می‌کنم.

علیزاده افزود: تک تک آن‌ها از روحیه جهادی فسادستیزی تخصص و تعهد برخوردار هستند. البته شاید به اعضای کابینه نقد هم وارد باشد، ولی این وزیر پیشنهادی از وزن لازم برای اداره این وزارتخانه برخودار است.

این نماینده مجلس یازدهم گفت: این وزارتخانه از جمله پیچیده‌ترین وزارتخانه‌های دولت بوده و دارای چالش‌های بسیار بزرگی است و برای حل این چالش‌ها نیاز به برنامه است و او این برنامه را دارند. این وزارتخانه ترکیب ۳ وزارتخانه است و اختیارات و وظایف زیادی دارد، اگر این وزارتخانه به خوبی اداره شود در رونق اشتغال و معیشت می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

 نماینده مردم دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره در مجلس خاطر نشان کرد: این وزارتخانه سکان‌دار هلدینگ‌های بازنشستگی است و فرصت‌های و تهدید‌های زیادی دارد و باید فردی برنامه محور، سخت کوش متعهد و دست پاک اداره این وزارتخانه را بر عهده بگیرد. عبدالملکی نگاه مثبتی به ظرفیت‌های اقتصادی به ویژه اشتغال دارد.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: وی به واسطه تحول گرا بودن موجب تحول در مجموعه‌های مشغول به کار خود شده، نامناسب بودن فضای کسب و کار، تداوم افزایش نرخ بیکاری جوانان، عدم تناسب نرخ مزد و تورم، معوقات حقوق کارگران، عدم هم گرایی سه بخش دولت کارگری و کارفرمایی در سیاست گذاری غیر فعال بودن بیش از ۳ درصد تعاونی ها، اتکای بهزیستی به سرمایه دولتی بی عدالتی درمانی در بیمه شدگان صندق‌های مختلف نارضایتی در صندوق‌های بازنشستگی، افزایش بدهی دولت به صندوق‌ها و. از جمله مشکلات ما است.

 نماینده مردم دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره در مجلس خاطر نشان کرد: وزیر پیشنهادی کار راهکار‌های علمی و عملی برای آن‌ها ارائه کرده شامل بهبود فضای کسب و کار، توسعه کار آفرینی، توسعه ظرفیت‌های اشتغال در فضای مجازی، حمایت از تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، بازنگری قانون تعاون، تخصص گرایی و شایسته سالاری در انتصاب ها، شفافیت کامل و گزارش دادی عملکرد صندوق‌ها است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از توقعات در خصوص انتصابات است.  بر فعالیت اقتصادی هلدینگ‌ها نظارت شود. به استان‌ها و مناطق کم تر توسعه یافته پیرامون و مرزی توجه شود و به برنامه‌ها عمل شود و گزارش فصلی داده شود. از سایرین تقاضا می‌کنم به وزیر جوان اعتماد شود، زیرا حضور وی منشا تحول و خیر و برکت خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار