برداشت ۴۰۰ تن گردو از باغ‌های نی‌ریز/ آغاز برداشت گوجه فرنگی

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۴۰۰ تن گردو از ۲۰۰ هکتار باغ‌های این شهرستان برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا بصیری مدیر جهادکشاورزی نی‌ریز با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال ۴۰۰ تن گردو از ۲۰۰ هکتار باغ‌های این شهرستان برداشت شود که نسبت به پارسال افزایش داشته‌است، تصریح‌کرد: عمده محصول گردوی نی‌ریز در بخش پشتکوه این شهرستان تولید می‌شود که شامل ارقام محلی و پوست کاغذی است.

او افزود: برداشت گردو از اوایل شهریور آغاز شده‌ است و تا اواخر همین ماه ادامه دارد و ۲۰۰۰ نفر در فصل برداشت آن در باغ‌های این شهرستان مشغول‌به‌کار می‌شوند.

به‌گفته بصیری؛ با رویکرد تجاری‌سازی این محصول، طرح سرشاخه‌کاری درختان گردو و استفاده از ارقام جدید و پر محصول داخلی و خارجی مانند جمال، چندلر و فرانکت، z و هارتلی در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.

آغاز برداشت گوجه فرنگی از  سطح ۶۵۰ هکتار مزارع سرچهان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرچهان  گفت: برداشت گوجه فرنگی از سطح ۶۵۰ هکتار مزارع این شهرستان آغاز شده است و تا اواخر مهر ماه ادامه دارد.

علی موسی پور جشنی ابراز کرد: میانگین تولید گوجه فرنگی  در هر هکتار ۷۰ تن است و پیش بینی می‌شود در سال جاری بیش از ۴۰هزار تن محصول گوجه فرنگی برداشت شود.

موسی پور جشنی اظهار کرد: سانسید، وانیا، وایکینگ و ۸۳۲۰ از مهمترین ارقام گوجه فرنگی کشت شده در این شهرستان هستند.

به گفته او، محصول تولیدی پس از برداشت روانه میادین تره بار و کارخانجات تولید رب می‌شود.

شیرین شدن کام باغداران خفری

برداشت انجیر دیم از دومین قطب تولید انجیر دیم در استان فارس آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خفر گفت: برداشت انجیر دیم از سطح ۵۳۰۰ هکتار از انجیرستان‌های خفر آغاز شده و تا اوایل مهرماه ماه ادامه دارد.

صالحی افزود: متوسط برداشت این محصول ۱ تن در هر هکتار است که بخشی از این محصول به صورت تازه خوری و بخشی دیگر به صورت خشک به بازار عرضه و بخشی دیگر در صنایع تبدیلی مانند حلوا و کیک و کلوچه استفاده می‌شود‌.

او افزود: شهر‌های شیراز، تهران، اصفهان و کشور‌های حوزه خلیج فارس از جمله بازار‌های فروش انجیر خفر است.

اجرای فاز یک خط انتقال آب قنات طاووس خرم بید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید گفت: شهرستان خرم بید با داشتن بیش از ۲۷۶ رشته قنات، دارای بیشترین تعداد قنات در سطح استان است که در سال‌های اخیر از منابع اعتباری مختلف نسبت به تامین اعتبار مرمت و بازسازی قنوات اقدام شده است.

آرش خسروانی افزود: بیش از ۵ طرح مرمت قنات، دو طرح انتقال آب با مبلغ ۲ هزار میلیون ریال اجرا شده است.

او افزود: طرح انتقال آب قنات طاووس با مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال و خرید ۴۵۰ متر لوله پلی اتیلن با همکاری بهره‌برداران اجرا شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار