اتوبوس‌های حمل و نقل درون شهری در انتظار نوسازی

از آنجایی که خرید اتوبوس جدید نیازمند بودجه‌ی بالایی است، شهرداری بیرجند به بازسازی اتوبوس‌های فرسوده روی آورده است.

غلامپور رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: یک ماه پیش طرح نوسازی اتوبوس‌های فرسوده‌ شهرداری بیرجند کلید خورده است و در حال حاضر کار نوسازی یک اتوبوس به طور کامل به پایان رسیده است.

او افزود: همچنین نوسازی دو دستگاه اتوبوس به مراحل پایانی خود رسیده است و بعد از تکمیل عملیات، جایگزین دستگاه‌های فرسوده دیگری که در حال کار هستند می‌شود.

غلامپور ادامه داد: با تأمین بودجه لازم، برنامه ریزی شده است تا پایان سال نوسازی ۴۰ دستگاه به پایان رسیده و از آن‌ها در ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری استفاده شود.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند تصریح کرد: بازسازی اتوبوس‌ها شامل اقداماتی همچون تعویض موتور، بدنه، رنگ آمیزی اتوبوس، تعویض صندلی‌ها و کار‌های این چنینی می‌شود که پروسه‌ای زمانبر است.

او در پایان به کاهش حمل و نقل‌های درون شهری نسبت به دوران قبل از کرونا اشاره و بیان کرد: در حال حاضر به طور تقریبی ناوگان حمل و تقل عمومی درون شهری روزانه ۸ هزار مسافر جا به جا می‌کند که این مقدار نسبت به زمانی که کرونا نبود به نصف رسیده است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.