تعیین تکلیف اسناد مالکیت مساجد تیران و کرون

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون گفت: اسناد مالکیت ۸۰ درصد از مساجد تیران و کرون نامشخص است و نیاز به تعیین تکلیف دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی مبشری سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون  گفت: ۹۰ مسجد و حسینیه در تیران و کرون با کمک مردم احداث شده است، اما اسناد مالکیت این اماکن مذهبی تعیین تکلیف نشده است.

او بیان کرد: بیش از ۷۲ باب از این مراکز دینی سند مالکیت ندارد و وضعیت زمین و مختصات آن باید مشخص شود که در حیطه وظایف هیات امنای این اماکن است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه تیران و کرون با بیان اینکه تفاهم‌نامه همکاری بین اداره اوقاف و امور خیریه و بنیاد مسکن برای ساماندهی مساجد و تعیین تکلیف اسناد مالکیت آن‌ها انجام شده است، تصریح‌کرد: پیگیری برای اخذ سند از سوی بنیاد مسکن و اوقاف و امور خیریه از ثبت اسناد و املاک انجام می‌شود.

او ادامه داد: ساماندهی وضع مالکیت و اسناد مساجد و بقاع متبرکه ضرورت دارد که این مهم برای بقاع متبرکه انجام شده است و مساجد نیز باید با پیگیری هیات امنا انجام شود.

مبشری خاطرنشان کرد: ساماندهی سند مالکیت مساجد ضرورت دارد و برای تداخل اراضی نقشه برداری هم انجام می‌شود و تعامل بین اوقاف و امور خیریه و ثبت اسناد باعث بهبود روند کار خواهد شد.

۹۰ باب مسجد و هشت بقعه متبرکه در تیران و کرون وجود دارد که امامزاده احمد ابن علی ابن ابی طالب (ع)، امامزاده عبدالله (ع)، امامزاده احمدرضا (ع)، امامزاده عدنان (ع)، امامزاده بی بی فاطمیه (س)، امامزاده سید ابوالحسن، امامزاده سیدسرالدین (ع) و بقعه سادات امامی از جمله بقاع متبرکه این شهرستان است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.