ماجراهایی شگفت انگیز از افراد گمشده + عکس

تاکنون اتفاقات بسیار عجیبی در سراسر دنیا رخ داده و یکی از این اتفاقات مفقود شدن انسان ها بوده که در این گزارش به چند داستان پرداخته شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از لولز؛ میلیون‌ها نفر در طول تاریخ و در سراسر دنیا بدون هیچ اثری ناپدید شده اند، اما برخی از داستان‌های مربوط به مفقود شدن افراد در تاریخ به حدی جذاب هستند که هنوز هم پس از گذشت دهه‌ها از رخ دادنشان مورد توجه همه مردم هستند. در ادامه این گزارش برخی از این داستان‌ها آورده شده است.


بیشتر بخوانید


جان بریسکر

تصویر جان بریسکر

تصور کنید فردی با ۶ فوت و ۵ اینچ عضله بی سر و صدا و بدون هیچ دلیل ناپدید شود. این دقیقاً همان اتفاقی است که برای جان بریسکر، ستاره سابق ABA و NBA که لبرون جیمز دهه ۱۹۷۰ نامیده می‌شد، رخ داد. بعد از اینکه بریسکر به دلیل ضربه زدن به بازیکن تیم دیگر از SuperSonics جدا شد، تصمیم گرفت با دعوت دیکتاتور وقت اوگاندا، ایدی امین به این کشور برود. از آن زمان تاکنون از بریسکر خبری نیست و هم تیمی‌های سابقش در SuperSonics حدس می‌زنند که او در حالی که به عنوان مزدور می‌جنگید یا در مشاجره با پادشاه اوگاندا با شلیک گلوله کشته شده است. وی در سال ۱۹۸۵، هفت سال پس از ناپدید شدن در اوگاندا، به طور قانونی مرده اعلام شد.

دی. بی. کوپر

تصویر دی. بی. کوپر

از زمان ناپدید شدن D.B تاکنون بیش از هزار مظنون مورد تحقیق قرار گرفته اند. کوپر تنها اسکای جک حل نشده تاریخ را به انجام رساند. کوپر پس از سوار شدن به هواپیمای ۷۲۷ و تهدید به انفجار آن، مبلغ ۲۰۰ هزار دلار باج به همراه چهار چتر نجات و یک کامیون برای سوخت گیری هواپیما در سیاتل دریافت کرد. کوپر پس از دومین پرواز، در حالی که در ارتفاع ۱۰ هزار پایی از هوا قرار داشت، از درب عقب باز شده هواپیما فرار جسورانه‌ای کرد. اگرچه مقداری از پول در نزدیکی دریا کشف شد، اما هیچ سرنخ دیگری تا کنون به دست نیامده است. این راز نسل‌ها است که نویسندگان محتوا‌های تلویزیونی و اینترنتی را به خود جذب کرده است.

اسکار زتا آکوستا (معروف به دکتر گونزو ترس و نفرت)

تصویر اسکار زتا آکوستا

هرکس که دوست هانتر اس تامپسون بود هر روز گرفتار حاشیه‌ای می‌شد. اسکار وکیل و نویسنده مکزیکی-آمریکایی که شخصیت دکتر گونزو ترس و نفرت در لاس وگاس براساس آن ساخته شده بود. اسکار هنگام سفر به مکزیک در سال ۱۹۷۴ ناپدید شد. پسر آکوستا معتقد است که پدرش با افراد اشتباهی درگیر شده است، به ویژه با توجه به اینکه آخرین کلمات او در آخرین تماس تلفنی اش این بود: " سوار شدن بر قایقی پر از برف سفید".

گوما آگیار

تصویر گوما آگیار

گوما میلیونر برزیلی عجیب و غریبی بود که پس از دعوایی که با همسرش داشت با بردن قایق ماهیگیری ۳۱ فوتی خود به دریا رفت. همان شب، قایق به ساحل برگشت و موتور آن بدون هیچ نشانه‌ای از آگیار روشن بود. او یک همسر، چهار فرزند و ۱۰۰ میلیون دلار ثروت از خودش به جا گذاشت. با توجه به اختلال دوقطبی آگیار، وکیل وی معتقد است که ممکن است این میلیونر با برنامه ریزی قبلی ناپدید شده باشد. آگیار در ژانویه ۲۰۱۵ به طور قانونی مرده اعلام شد.

مایکل راکفلر

تصویر مایکل راکفلر

برای مایکل راکفلر، پسر نلسون آ. راکفلر، فرماندار وقت نیویورک، سفر به گینه نو و غرق شدن در فرهنگ قبیله‌ای آسمات عجیب نبود. اما وقتی قایق ۴۰ فوتی او در ۱۷ نوامبر ۱۹۶۱ گرفتار باتلاق شد، بومی‌ها برای کمک به او به ساحل رفتند و کمی بعد راکفلر را تنها گذاشتند. راکفلر از ترس اینکه راهنما‌ها غرق شده اند، تصمیم گرفت تا ساحل شنا کند. اگر کوسه‌ها یا تمساح‌های آب شور او را نخورده باشند، بسیاری تصور می‌کنند که او ممکن است قربانی شکارچیان یا آدمخواران شده باشد.

مادلین مک کان

تصویر خانواده مادلین مک کان

بدترین ترس یک خانواده این است که فرزند خود را از دست بدهند و دیگر او را نبیند. چنین فاجعه‌ای برای خانواده مک کان رخ داد. مادلین، سه ساله هنگامی که والدینش در حال صرف شام بودند، ربوده شد. دیلی تلگراف با انتشار گزارشی این ناپدید شدن را شدیدترین گزارش مفقودی در تاریخ معاصر توصیف کرد. مک کانی‌ها به دلیل تنها گذاشتن فرزندان خودشان، هنگام صرف غذا در رستوران، از طرف مردم مورد انتقاد شدید قرار گرفتند و مردم تصور می‌کنند که ممکن است خودشان مقصر باشند. علی‌رغم تحقیقات مشترک توسط سازمان‌های اجرای قانون بریتانیا و پرتغال، تاکنون هیچ سرنخی پیدا نشده است.

جیمی هوفا

تصویر جیمی هوفا

داستان مفقود شدن هوفا، یکی از معروف‌ترین ماجرا‌ها در طول تاریخ است. او شخصیتی بحث برانگیز بود که تیمستر را رهبری می‌کرد و به دلیل دستکاری در هیئت منصفه و جنایات دیگر در زندان به سر می‌برد. هوفا در ۳۰ جولای ۱۹۷۵ در پارکینگ یک رستوران ناپدید شد. مدت‌ها است که شایعاتی درباره ناپدید شدن او وجود دارد، اما شایعات مبنی بر دفن او در ورزشگاه و پیدا نشدن جنازه اش از یاد‌ها رفته است.

ریچی ادواردز

تصویر ریچی ادواردز

ادواردز، ترانه سرا و گیتاریست گروه Manic Street Preachers بود. جسد بی جان او پیش از شروع یک تور موسیقی در مکانی عجیب کشف شد. خودروی وی در نزدیکی پل Severn متروکه پیدا شد، محلی که خودکشی‌های بسیاری در آن رخ می‌دهد. خانواده وی به گروه موسیقی گفتند که بدون ریچی به کار خود ادامه دهند. در طول این سال‌ها شایعاتی مبنی بر احتمال زنده بودن وی وجود داشته، اما ادواردز در سال ۲۰۰۸ رسما مرده اعلام شد. هم گروهی‌های او هنوز معتقدند که او ممکن است زنده باشد.

آملیا ارهار و فرد نونان

تصویر آملیا ارهار و فرد نونان

حدود ۷۵ سال پس از آنکه ارهارت به همراه فرد نونان برای گشتن دور دنیا حرکت کردند، ناپدید شدند و از آن زمان تاکنون این اتفاق همچنان گیج کننده است. نظریات در مورد ناپدید شدن او تا ربوده شدن توسط بیگانگان هم پیش رفته و Star Trek: Voyager او را به شکل هان سولو منجمد نشان می‌دهد و ادعا می‌شود او به سیاره دیگری منتقل شده تا در آینده‌ای دور توسط کاترین جانوی دوباره کشف شود.

فرار از آلکاتراز

تصویر فراریان از آلکاتراز

به عنوان یک زندان عجیب، بسیاری معتقد بودند امکان فرار از آلکاتراز وجود نداشت. اما فرانک موریس و برادران جان و کلارنس انگلین توانستند غیر ممکن را انجام دهند: فرار از آلکاتراز. علی‌رغم تعقیب و گریز بلند پروازانه، فراریان هرگز پیدا نشدند. بسیاری تصور می‌کنند که آن‌ها در آب‌های سرد و آلوده به کوسه در اطراف جزیره غرق شده اند. اما با توجه به توطئه مبتکرانه‌ای که آن‌ها را قادر ساخت تا در قدم اول همکاری کنند، این احتمال وجود دارد که این سه نفر اکنون با خوشحالی در گوشه‌ای دور از آمریکا زندگی کنند.

گاوین اسمیت

تصویر گاوین اسمیت

اسمیت به عنوان مدیر تولید فیلم برای استودیو 20th بسیار فرد موفقی بود. او در تولید فیلم سه گانه آواتار و جنگ ستارگان حضور داشت و متاهل و پدر سه فرزند است. اما این مرد ۵۷ ساله از ۱ می ۲۰۱۲ مفقود شده است.

حتی پس از پخش فیلم America’s Most Wanted، هیچ اثری از مدیر اجرایی به چشم نمی‌خورد. جستجو‌های پلیس از زمان مفقودی تاکنون بی نتیجه مانده و آن‌ها حتی مطمئن نیستند که بازی بدی در کار باشد. اسمیت بدون هیچ اثری ناپدید شده است.

گزارش از مائده زمان فشمی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.