زهر زنبورعسل کیمیای صنعت داروسازی

زهر زنبور عسل یکی از گران بها‌ترین فرآورده‌های زنبور عسل است که هر گرم آن در بازار‌های خارجی ۱۵ دلار به فروش می‌رسد.

بانکی پور مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: طی ۳ سال گذشته سرمایه گذاری‌های لازم برای تولید و استحصال زهر زنبورعسل در کشور فراهم شده، اما پیش از این برای تجاری سازی این فرآورده کاری انجام نشده بود.

او با اشاره به اینکه زهر زنبورعسل یک فرآورده گران بها و با ارزش افزوده بالا در میان سایرمحصولات زنبور است، افزود: ماده موثره ملیتین از زهر زنبورعسل جداسازی شده و در صنعت دارویی برای ساخت واکسن، دارو و کیت‌های تشخیص سرطان استفاده می‌شود.

بانکی پور بیان کرد: ماده ملیتین ۶۰ درصد زهر زنبور عسل را تشکیل می‌دهد که هر میلی گرم آن در بازار جهانی ۱۰۰ دلاربه فروش می‌رسد که سرمایه گذاری برای استحصال آن می‌تواند برای صنعت زنبور داری کشور ثروت آفرین باشد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری ادامه داد: با ارتقای صنعت زنبورداری و مشارکت شرکت‌های دارویی و آرایشی به دنبال تولید محصولات مکمل، کرم دست، کرم ضد پیری، جوان سازی و کرم ضدالتهاب و درد از محصولات جانبی زهر زنبورعسل هستیم.

 ۴۰۰ گرم زهر زنبور عسل راهی گرجستان شد

بانکی پورمدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری با بیان اینکه در دنیا از محصولات اصلی زنبورعسل ۴۰ تا ۵۰ محصول جانبی تولید می‌شود، عنوان کرد: تولید محصولات جانبی عسل در ایران رو به افزایش است به طوری که با سرمایه گذاری‌های انجام شده درمؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی توانستیم مقداری ازمیلیتین زهر زنبور عسل را استحصال و فرآوری کنیم.

او افزود: به تازگی موفق شدیم یک محموله ۴۰۰ گرمی زهر زنبورعسل را به کشور گرجستان صادر کنیم.

بانکی پور تصریح کرد: اگر بتوانیم در زمینه بازارسازی برای زهر زنبورعسل چه در داخل کشور و چه در بازار‌های خارجی فعالیت کنیم می‌توانیم درآمد زیادی را عاید کشور کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
سلام
اگرزهرزنبوربرداشت کنیم
به کجا وچگونه بایدشروع وتحویل دهیم
آخرین اخبار