تاسف لاوروف برای اتحادیه اروپا/ به جای سیاست بازی کمی به فکر مردم افغانستان باشید!

وزیر امور خارجه روسیه ضمن انتقاد از اظهارات اخیر بورل، گفت: متاسفانه اتحادیه اروپا سیاست‌بازی را به سرنوشت افغانستان ترجیح می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه طی اظهاراتی در یک نشست خبری ضمن انتقاد از رویکرد اتحادیه اروپا درباره تحولات افغانستان و تاکیدات جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه مبنی بر عدم اجازه طرف‌های غربی به روسیه و چین برای استفاده از خلأ قدرت در افغانستان و بدست گرفتن کنترل اوضاع، گفت: این موضوع که مقامات اتحادیه اروپا به فکر اوضاع انسانی در افغانستان نیستند، تاسف بار است.

او ادامه داد: در حقیقت اتحادیه اروپا کاملا گرفتار سیاست‌بازی است و سرنوشت مردم افغانستان برای آن فاقد اهمیت است.

سرگئی لاوروف در این راستا ادامه داد: من برای کشور‌های عضو اتحادیه اروپا که مجبورند چنین فلسفه‌ای را از زبان مسئول سیاست خارجی اتحادیه بشنوند، متاسفم.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: متاسفانه بورل به این موضوع فکر نمی‌کند که باید به مردم افغانستان کمک کنیم تا در اسرع وقت در کشورشان ثبات برقرار شود.

او با اشاره به نگرانی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره احتمال نفوذ چین و روسیه در افغانستان گفت: این موضوع و ذهنیت نادرست از آن جا نشات می‌گیرد که مردم را مجبور می‌کند تا تصمیم بگیرند با غرب باشند یا با روسیه و چین.

لاوروف تاکید کرد: این موضوع که چنین افرادی تدوین سیاست‌های اتحادیه اروپا را بدست دارند، مایه شرمساری است.


بیشار بخوانید: 

اتحادیه اروپا: به رسمیت شناختن طالبان در حال حاضر گزینه روی میز نیست


جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به تحولات کنونی در افغانستان چندی پیش مدعی شد که نباید گذاشت کنترل افغانستان به دست روسیه و چین بیفتد.

او در بخشی از سخنان خود گفت: هنوز تعداد بسیاری از شهروندان افغانی که با اروپا همکاری داشتند به فرودگاه نرسیده‌اند و نباید اجازه دهیم که روسیه و چین کنترل اوضاع در افغانستان را به دست گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
اینا فقط فقط فکر مانفع خودشون هستن نه ملت مظلوم افغانستان
آخرین اخبار