حسین‌زاده در موافقت با وزیر پیشنهادی نفت:

اوجی با کارآموزی در حوزه نفت آغاز به کار کرده است

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اوجی را دو دهه می‌شناسم که مدیر هم بوده، در دانشکده نفت کار را آغاز کرده و با کارآموزی به مراتب بالا رسیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین حسین زاده عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز و در موافقت با جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت دولت سیزدهم گفت: این وزارتخانه یک قرارگاه جنگی و به نوعی وزارت اقتصاد و اشتغال ماست. پر بیراه نیست که بگویم وزارت نفت وزارت فرهنگ ما هم هست که از سال ۱۲۷۸ با حفر اولین چاه نفت، ۱۱۳ سال وابسته به نفت هستیم.

وی ادامه داد: فرمانده این قرارگاه باید جهادی و انقلابی باشد.

حسین زاده با نشان دادن یک بطری کوچک از نفت در دستش اظهار کرد: من همراهم این بطری نفت را دارم که به مردم بگویم مدیریت آن بر عهده کیست. من فرزند نفت هستم و در دمای مثبت ۶۷ درجه در دهلران، فکه و... و منفی ۱۶ درجه خانگیران تاب آوردیم.

این نماینده گفت: جواد اوجی را دو دهه می‌شناسم که مدیر هم بوده، در دانشکده نفت کار را آغاز کرده و با کارآموزی به مراتب بالا رسیده است. او از شست و شوی جداره‌های نفتی و کارگری کار خود را شروع کرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس وزیر پیشنهادی نفت دولت سیزدهم را پاک دست، جهادی، متخصص با روحیه انقلابی دانست و اظهار کرد: هر موقع فردی از یک مجموعه به مدیریت آن رسید، موفق‌تر بوده است؛ اوجی در وزارت نفت، بالادست و پایین دست را دیده و به حوزه صادرات و پالایش و دیگر حوزه‌ها را می‌شناسد.

حسین زاده بیان کرد: اگر می‌گویم اقتصاد بدون نفت به معنای تعطیلی نیست، بلکه یعنی باید ظرفیت و فروش و فرآوری اقتصاد مقاومتی کلید بخورد.

این نماینده وزارت نفت را یک وزارت فرادولتی نامید و افزود: موضوع معیشت کارکنان وزارت نفت آنچه در فضای مجازی منتشر می‌شود، نیست. من از نیرو‌های داخلی و بین‌المللی وزارت نفت هستم.

حسین‌زاده با در دست گرفتن چند عکس از صدمات وارد شده بر کارکنان وزارت نفت اظهار کرد: در حین عملیات سالانه و ماهانه افرادی از اعضای بدنشان را از دست می‌دهند و برخی به شهادت می‌رسند. وزیر نفت باید فکر توسعه‌ای داشته باشد و استراتژیک محور عمل کند. در کنار اوجی، رستم قاسمی معمار سازندگی قرار دارد و کمک رسان خواهد بود. به علاوه افراد متخصص و پاکدست در همه حوزه‌های وزارت نفت یاریگر هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: ۲۸۸ میلیارد بشکه نفت ذخیره داریم که ۱۳ و نیم درصد از نفت کل دنیا پس از ونزوئلا و عربستان است. قطعنامه ۱۶ و نیم درصد از منابع ذخیره گازی را پس از روسیه داریم. در زمستان چالش گاز داریم. اوجی در زمان معاونت وزیر در امور گاز فعال بوده که در زمان فعالیتش ۷ هزار روستا به اندازه ۲ برابر در حوزه گاز توسعه یافتند.

موافق وزیر پیشنهادی نفت دولت سیزدهم اظهار کرد: اوجی در بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام حضور پیدا کرد و با وجود این که این دو نهاد ضررده بودند، با درایت و هوشمندی اوجی و حضور جوانان پای کار انقلابی به سوددهی رسیدند.

وی بر پاکدستی اوجی تاکید کرد و گفت: ما نه وزیر نفت پس از انقلاب داشتیم و این دومین وزیر متخصص نفت و گاز است. وجود برخی افراد حقوق بگیر نجومی در وزارت نفت به معنای تخلف همه کارکنان این وزارتخانه نیست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: وزارت نفت حوزه مسئولیت‌های اجتماعی دارد که ۳۳ درصد از سهم صادرات به مناطق محروم باید برسد. مطمئناً این سهم به غالب حوزه‌های انتخابیه در قالب محرومیت زدایی خواهد رسید.

حسین زاده گفت: اوجی دو بار داوری بین المللی انرژی را به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران بر عهده داشته است. قرارداد‌های کاری با کشورهایی، چون پاکستان و ترکمنستان منعقد کرده که با وجود تحریم، موضوع تهاتر کالا و صادرات گاز به ترکمنستان را مطرح کرد و بعد این وزیر پیشنهادی را تحریم کردند.

وی ادامه داد: اوجی با تخصص در حوزه‌های مختلف می‌تواند بر مشکلات فائق بیاید. مسائلی، چون قرارداد مدت موقت یا مدت معین، ماده ۱۰ و معدل دانشگاهیان از مشکلات کارکنان وزارت نفت است. وزارت نفت از وزارتخانه‌های کلیدی است که موفقیتش نقش به سزایی در پویایی کشور دارد. اوجی در زمان معاونت وزارت در مجلس فرد پاسخگویی بوده است.

حسین زاده اظهار کرد که کل بدنه وزارت نفت از اوجی حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار