افتتاح بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی سیار فوق تخصصی دفاع زیستی نیروی زمینی سپاه

بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی سیار فوق تخصصی دفاع زیستی نیروی زمینی سپاه با حضور سردار پاکپور در کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی سیار فوق تخصصی دفاع زیستی نیروی زمینی سپاه علاوه بر ۱۲۸ تخت بستری برخوردار از تمامی سامانه‌های مورد نیاز یک بیمارستان شامل اورژانس، داروخانه، بخش مراقبت‌های ویژه، آزمایشگاه، رادیولوژی است.

این سامانه مجهز به دو سیستم اکسیژن‌ساز است تا بتواند اکسیژن مورد نیاز بیماران کووید ۱۹ بستری شده در این بیمارستان را تأمین می‌کند.

 

افتتاح بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی سیار فوق تخصصی دفاع زیستی نیروی زمینی سپاه

سپاه در هر نقطه‌ای که اعلام نیاز شده پای کار است

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تمامی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود را برای خدمات رسانی به مردم بسیج کردیم، گفت: در هر نقطه‌ای که اعلام نیاز شده پای کار آمده ایم.

 احمد اخوان افزود: یکی از نیاز‌های ضروری کشور راه اندازی بیمارستان‌های سیار برای بیماری‌های حاد تنفسی بود که مرکز مطالعات بهداری نیروی زمینی سپاه بعد از یکسال مطالعه پیشرفته‌ترین و مجهزترین بیمارستان تخصصی سیار ویژه بیماران حاد تنفسی را در کرمانشاه تولید کرد.

اخوان با بیان اینکه این بیمارستان متناسب با استاندارد‌های جهانی و ملی تولید شده، ادامه داد: این بیمارستان سیار به گواه کارشناسان حوزه بهداشت و درمان کشور در حوزه تحرک و ارائه خدمات سیار در غرب آسیا بی‌نظیر است

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه افزود: سامانه‌ای که امروز افتتاح شد به تجهیزاتی مانند آزمایشگاه سلولی پی‌سی‌آر مجهز است که در کشور چنین سامانه‌ای نداریم. همچنین این بیمارستان در حوزه تأمین اکسیژن برای بیماران نیز خودکفا است.

او با بیان اینکه کارشناسان فنی و تخصصی به‌مدت چهار روز سنجه‌های کیفی این بیمارستان سیار را مورد ارزیابی قرار داده‌اند، گفت: این سامانه از روز گذشته (دوم شهریور) در حال پذیرش بیمار و ارائه خدمت به بیماران کرونایی در کرمانشاه است و ظرفیت توسعه تا ۳۲۰ تخت را دارد.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه مجموعه نیروی زمینی سپاه از ابتدای شیوع کرونا تمامی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود را برای خدمات رسانی به مردم بسیج کرده، گفت: در هر نقطه‌ای که اعلام نیاز شده نیروی زمینی سپاه پای کار آمده و این هفدهمین نقطه‌ای است که بر اساس اعلام نیاز وزارت بهداشت، بیمارستان سیار برای خدمات رسانی به بیماران مستقر شده است.

اخوان ادامه داد: بعد از فرمان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر ورود نیرو‌های مسلح به حوزه مقابله با بیماری کرونا بلافاصله قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در نیروی زمینی سپاه تشکیل شد تا اقدامات به‌موقع و سریع خود را در حوزه مقابله با بیماری شروع کند و مقرر شد ۶۶۲ تخت بیمارستانی را به ظرفیت تخت‌هایی که داریم اضافه کنیم که تاکنون ۴۵۰ تخت بیمارستانی اضافه شده است.

افتتاح بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی سیار فوق تخصصی دفاع زیستی نیروی زمینی سپاه

وضعیت کرونایی کرمانشاه حاد است

استاندار کرمانشاه گفت: وضعیت کرونایی کرمانشاه در حال رسیدن به شرایط حاد و بحرانی است.

هوشنگ بازوند گفت: هم اکنون بیش از ۱۳۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

او با بیان اینکه در شرایط سختی قرار داریم، گفت: استان دارد به شرایط حاد می‌رسد که امیدواریم با افتتاح این بیمارستان سیار به عنوان هدیه بزرگ سپاه به مردم استان شاهد مدیریت موج جدید بیماری در استان باشیم.

بازوند با قدردانی از حضور به موقع نیرو‌های مسلح در بحران ها، افزود: نیرو‌های مسلح از ارتش و سپاه و نیروی انتظامی گرفته تا دیگر نیرو‌های امنیتی همواره به عنوان یک ظرفیت بزرگ در کنار مردم هستند و وقتی یک بحرانی شروع می‌شود اولین گروهی که در کنار مردم حاضر می‌شوند، نیرو‌های مسلح هستند.

او ادامه داد: در جریان زلزله بزرگ ۷.۳ ریشتری استان کرمانشاه که در ۱۰۰ سال اخیر بی سابقه بود، نیرو‌های مسلح سریعا به کمک مردم رفته و با حضور ۱۰ هزار نیروی سپاهی و ارتشی تا ساعت ۱۱ صبح روز بعد از زلزله وضعیت مناطق زلزله زده استان در حد قابل قبولی تحت کنترل درآمد و پس از آن هم حضور نیرو‌های مسلح در کنار مردم در حوزه اسکان اضطراری و دائم احساس می‌شد.

او ادامه داد: در جریان کرونا هم نیرو‌های مسلح از ابتدای شیوع بیماری پای کار بودند و شاید به جرات بتوان گفت تنها کشوری هستیم که نیرو‌های مسلح آن در این حد به کمک کادر درمان آمده اند.

بازوند امنیت کنونی کشور را مرهون تلاش‌های نیرو‌های مسلح عنوان کرد و افزود: اگر امروز ایران یک نقطه امن در خاورمیانه است و در امنیت کامل بسر می‌برد، این موضوع در سایه تلاش و از خودگذشتگی‌های نیرو‌های مسلح محقق شده است.

او اشاره‌ای هم به سپری شدن روز پزشک داشت و با قدردانی از پزشکان و کادر درمان، گفت: در جریان کرونا پزشکان سلامت خود را به خاطر مردم در خطر انداختند، لذا شایسته است در چنین شرایطی مردم برای کمک به کادر درمان هم که شده رعایت پروتکل‌های بهداشتی را برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری جدی بگیرند.

افتتاح بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی سیار فوق تخصصی دفاع زیستی نیروی زمینی سپاه

همکاری بهداری نیروی زمینی در بحران‌های مختلف

 محمدرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم در این مراسم با تقدیر از همکاری بهداری نیروی زمینی در بحران‌های مختلف، گفت: حضور این عزیزان باعث شد احساس تنهایی نکنیم.

مرادی با بیان اینکه در موج پنجم کرونا از لحاظ تعداد و سرعت و قدرت سرایت رکورد‌های قبلی شکسته شده و افزایش بیماران در استان نگران کننده است، گفت: به عنوان مسئول سلامت استان نگران وضعیت استان در روز‌های آتی بودم که با راه اندازی بیمارستان سیار سپاه این نگرانی کم شده است.

او افزود: بیمارستان سیار سپاه یک بیمارستان کامل و مهم است و از لحاظ فیزیکی و ارتفاع مناسب، تخت کافی و مجهز، اتاق‌های عمل، امکانات تأسیساتی و تشخیصی بسیار خوب نگرانی‌های ما را برای روز‌های آینده کم می‌کند.

او افزود: تخت‌های بیمارستانی و وجود فضا جهت بستری کردن بیمار بسیار مهم است و این بیمارستان نقش مهمی در تامین تخت‌های حال حاضر دارد.

مرادی ادامه داد: در چهار موج قبلی با همکاری همگان خوشبختانه بیماری پشت در‌های بیمارستان نماند و کمبود دارو هم نداشتیم که امیدواریم موج جدید بیماری را هم به خوبی مدیریت کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار