برگزاری تعزیه شهادت امام حسین (ع) در بخش کردیان

مراسم تعزیه شهادت امام حسین (ع) در کانون مسجد جامع الزهرا (س) بخش کردیان جهرم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی اکبری مدیر کانون مسجد جامع الزهرا (س) بخش کردیان جهرم گفت: بچه‌های مسجد کانون فرهنگی و هنری مسجد جامع الزهرا (س) در ایام محرم امسال به مدت ۲ شب به اجرای برنامه تعزیه پرداختند که با استقبال خوب اهالی مسجد و شهروندان بخش کردیان همراه بود.

او بیان کرد: بازیگران و عوامل اجرای این برنامه را بچه‌های مسجد در کانون فرهنگی و هنری مسجد جامع الزهرا (س) تشکیل می‌دهند که پیش از ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به تمرین برنامه تعزیه پرداختند.

اکبری تصریح کرد:  ۱۵ نفر از بازیگران این برنامه تعزیه را بچه‌های مسجد تشکیل دادند که در شب سوم محرم و شب شام غریبان برنامه تعزیه آنان به اجرا در آمد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری مسجد جامع الزهرا (س) بخش کردیان با قدردانی از عوامل دست اندرکار اجرای این برنامه ادامه داد: قرار است در شب‌های آینده نیز برنامه تعزیه خوانی بچه‌های مسجد در این کانون فرهنگی و هنری ادامه داشته باشد.

اکبری افزود: علت و انگیزه اصلی قیام امام حسین (ع) بیداری و آگاهی دادن به مردم بود که اجرای این مراسم معنوی در بالا بردن سطح آگاهی نسل نوجوان و جوان با فلسفه قیام عاشورا از نقش به‌سزایی برخوردار است.

منبع: شبستان

انتهای پیام/ت

برچسب ها: کانون مساجد ، تعزیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار