آنگلا مرکل: با خروج ناتو، افغانستان سرزمین تروریست‌ها خواهد شد

صدر اعظم آلمان تاکید کرد این کشور تا زمانی که لازم باشد به خارج کردن افراد از خاک افغانستان ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان امروز (چهارشنبه) به نمایندگان حزب محافظه‌کار این کشور اعلام کرد: آلمان تا زمانی که لازم باشد، به خارج کردن افراد از خاک افغانستان ادامه خواهد داد.

به گفته دو منبع آگاه، وی در ادامه بیان کرده است که این کار (خارج کردن افراد) فقط با حضور آمریکا ممکن خواهد بود.

مرکل در ادامه ادعا کرد با خروج نیرو‌های ناتو از خاک افغانستان، این کشور می‌تواند به سرزمین تروریست‌ها تبدیل شود. وی همچنین افزود به منظور حفظ دستاورد‌های کسب شده بهتر است گفتگو‌ها با طالبان ادامه پیدا کند.

آمریکا اعلام کرده است فرآیند خروج از خاک افغانستان تا ۳۱ اوت (۹ شهریور)  ادامه خواهد داشت و پس از آن متوقف خواهد شد.
پیش از این، وزارت امور خارجه آلمان در یک توئیت اعلام کرد بوندس وهر-نیروی دفاعی آلمان- تا کنون بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر را از افغانستان خارج کرده است. در این میان، سه هزار و ۷۰۰ نفر از آنان افغان بوده و نیمی از جمعیت آن‌ها را زنان و دختران تشکیل می‌دهند. این وزارت همچنین اعلام کرد بسیاری از این افراد روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر بوده اند.

کنسرسیوم ادارات دولتی جمهوری فدرال آلمان پیش از این گزارش داده بود خروج آلمانی‌ها تا چهارشنبه به پایان خواهد رسید.

مرکل روز گذشته در جلسه گروه هفت شرکت داشت. پیش‌بینی می‌شد در این جلسه مهلت خروج افراد از خاک افغانستان تمدید شود. این در حالی است که تنها با انتشار یک بیانیه از موارد تکراری همچون نگرانی از شرایط جاری در افغانستان، قدردانی از نظامیان حاضر در افغانستان، ادامه حمایت از حقوق بشر در افغانستان، ضرورت پایبندی طالبان و دیگر گروه‌ها به تعهدات بین المللی و مواردی از این دست سخن گفته شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۳ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
جناب مرکل خودشما تروریست واقعی هستین
آخرین اخبار