نوجوان با اسلحه به زندگی خود و همسر برادرش پایان داد/ توقیف موتورسیکلت ۷۰۰ میلیون ریالی قاچاق در خنج

مهم‌ترین حوادث ۳ شهریورماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث چهارشنبه ۳ شهریورماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

قاچاقچی پارچه دستگیر شد

جانشین فرمانده انتظامی فارس گفت: ماموران انتظامی شهرستان پاسارگاد موفق شدند یک دستگاه کامیون حامل پارچه قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال را توقیف کنند.

سردار یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: به منظور مبارزه همه جانبه با پدیده شوم قاچاق، ماموران پلیس آگاهی شهرستان پاسارگاد هنگام ایست و بازرسی مقطعی در محور مواصلاتی شیراز-اصفهان به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو یک هزار و ۴۸۶ طاقه پارچه خارجی قاچاق کشف و راننده و سرنشین نیز دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

پلی استیشن‌های قاچاق به بازار نرسید

فرمانده انتظامی کوه‌چنار گفت: با تلاش مأموران این فرماندهی ۵ دستگاه پلی استیشن به ارزش یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی فرمانده انتظامی کوه‌چنار بیان کرد: ماموران انتظامی کوه چنار هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان به یک دستگاه وانت L۹۰ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۵ دستگاه پلی استیشن (ps۵) خارجی قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف و راننده نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالای قاچاق کشف شده را یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ محمدی، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از وجود هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارقان و کشف ۴۲ فقره سرقت در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی گفت: ماموران این فرماندهی ۳ سارق با ۴۲ فقره سرقت را دستگیر کردند.

سرهنگ محمد نیکبخت فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت داخل خودرو و اماکن خصوصی در بعضی از محلات شهرستان ممسنی، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات گسترده پلیسی و بررسی آثار و علائم به جا مانده در صحنه‌های سرقت موفق شدند ۳ سارق حرفه‌ای را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی ممسنی با بیان اینکه سارقان در بازجویی اولیه به ۴۲ فقره سرقت داخل خودرو و اماکن خصوصی اقرار کردند، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

دستگیری سارق با ۲۷ فقره سرقت/ کشف ۱۲ خودرو مسروقه

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: با دستگیری یک سارق ۲۷ فقره سرقت خودرو و قطعات آن در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو در شهرستان مرودشت، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند که سارق پس از سرقت خودرو در شهرستان‌های مرودشت، شیراز و زرقان آن‌ها را به بیابان‌های اطراف انتقال و پس از سرقت قطعات اصلی و با ارزش ماشین‌ها را رها می‌کند.

فرمانده انتظامی مرودشت تصریح کرد: ماموران انتظامی با گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس و تحقیقات تخصصی موفق شدند یک سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را در این خصوص شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ زینلی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۲۷ فقره سرقت خودرو و قطعات آن در شهرستان‌های مرودشت، شیراز و زرقان اقرار کرد، گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم و بیابان‌های اطراف ۱۲ دستگاه خودرو مسروقه (۱۰ پراید و ۲ وانت نیسان) و تعدادی ضبط و باند، آچار، جک و لاستیک کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، از شهروندان خواست: حتی الامکان وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی نظیر قفل پدال و فرمان تجهیز کنند و از قرار دادن مدارک شناسایی، تجهیزات جانبی و اموال گران قیمت در داخل خودرو پرهیز کنند.

توقیف موتورسیکلت ۷۰۰ میلیون ریالی قاچاق در خنج

فرمانده انتظامی شهرستان خنج از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق که باعث سلب آسایش شهروندان شده بود، خبر داد.

سرهنگ محمد بردبار فرمانده انتظامی شهرستان خنج اظهار کرد: در پی دریافت گزارشات مردمی مبنی بر وجود یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در منزل یکی از شهروندان در شهرستان خنج، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی پس از بررسی موضوع و هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان خنج با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت مکشوفه را ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: تلاش برای دستگیری مالک ادامه دارد.

سارقان مغازه در مهر روانه زندان شدند

فرمانده انتظامی مهر از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای مغازه و کشف ۷ میلیارد ریال اموال مسروقه در بازرسی از مخفیگاه آنان خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی فرمانده انتظامی مهر بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت مغازه در شهرستان مهر و به دنبال آن نگرانی و استرس شهروندان، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۲ سارق حرفه‌ای و سابقه دار را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی مهر با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارقان ۵۰ عدد موبایل آیفون، ۲۵ عدد لپ تاپ، ۲۰ عدد اسپیکر و سایر قطعات و لوازم جانبی تلفن همراه و ۷ بسته کابل فشار قوی کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۷ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ کرمی با اشاره به اینکه متهمان دارای ۱۷ فقره سابقه کیفری در بازجویی اولیه به ۵ فقره سرقت از مغازه اقرار کردند، گفت: این سارقان حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

وانت مزدا حامل تریاک در نی‌ریز متوقف شد

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف ۹۳ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک دستگاه وانت مزدا در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی نی‌ریز بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر نی‌ریز هنگام کنترل محور‌های فرعی و خاکی منتهی به این شهرستان به یک دستگاه وانت مزدا مشکوک و با علائم هشدار دهنده دستور توقیف خودرو را صادر کردند.

او افزود: راننده بدون توجه به ایست پلیس با سرعت زیاد از محل متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به تاریکی هوا و موقعیت جغرافیایی منطقه خودرو را رها و متواری شد.

فرمانده انتظامی نی‌ریز با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۹۳ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، گفت: تلاش برای دستگیری متهم متواری با جدیت ادامه دارد.

۲۱ راس گوسفند در برخورد وانت با گله احشام تلف شدند

فرمانده انتظامی پاسارگاد گفت: بر اثر برخورد وانت مزدا با گله احشام در محور روستایی سرپنیران این شهرستان ۲۱ راس گوسفند تلف شدند.

سرهنگ مصطفی توکلی فرمانده انتظامی پاسارگاد بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر برخورد یک دستگاه وانت مزدا با گله احشام در محور روستایی سرپنیران، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد در این حادثه ۲۱ رأس گوسفند تلف شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد با بیان اینکه علت این حادثه از سوی کارشناس عدم توجه به جلو از سوی راننده اعلام شده است، از رانندگان انواع وسایل نقلیه خواست تا هنگام عبور از محور‌های روستایی نکات ایمنی را رعایت کنند.

نوجوان با اسلحه به زندگی خود و همسر برادرش پایان داد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس گفت: نوجوان ۱۶ ساله در شهرک رکن‌آباد شیراز با اسلحه به زندگی خود و زن برادرش پایان داد.

سرهنگ کاووس محمدی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل در شهرک رکن‌آباد شیراز، بلافاصله ماموران کلانتری برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی اولیه و تحقیق از اهالی محل مطلع شدند که نوجوانی ۱۶ ساله به دلیل اختلاف با برادرش (۲۲ ساله) او را با یک قبضه اسلحه ساچمه زنی مجروح و سپس به سمت زن برادر ۱۹ ساله، شلیک و او را به قتل رسانده است.

معاون اجتماعی پلیس فارس اضافه کرد: قاتل ۱۶ ساله که عرصه را بر خود تنگ دیده بود با همان اسلحه یک تیر به سرش شلیک و به زندگی خود نیز پایان داده است.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه اجساد متوفیان برای سیر مراحل قانونی تحویل پزشک قانونی شد، به شهروندان توصیه کرد در هنگام عصبانیت خشم خود را کنترل کنند و هرگونه مشکلات شخصی و خانوادگی را با مراجعه به مشاوران و مراکز مشاوره معتبر درمان کنند.

دستبند پلیس آباده بر دستان سارق

فرمانده انتظامی شهرستان آباده گفت: با دستگیری سارق حرفه‌ای، پرده از راز ۱۳ فقره سرقت از اماکن خصوصی و منزل برداشته شد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی شهرستان آباده اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و منزل در سطح شهرستان آباده، تیمی از ماموران پلیس آگاهی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از انجام اقدامات تخصصی و پلیسی و انجام گشت زنی‌های هدفمند، سرانجام یک سارق سابقه دار را شناسایی و وی را با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با بیان اینکه سارق حرفه‌ای در بازجویی اولیه به ۱۳ فقره سرقت از اماکن خصوصی و منزل اقرار و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، به شهروندان توصیه کرد ضمن توجه به هشدار‌های پلیس، نسبت به تهیه وسایل بازدارنده برای پیشگیری از سرقت اقدام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
پناه بر خدا، نوجوان 16 ساله همسر برادرش کشته
آخرین اخبار