آلمان: طالبان با خروج افغانستانی ها پس از 31 اوت موافقت کرده است

نماینده آلمان گفت طالبان موافقت کرده تا مردم افغانستان پس از ضرب الاجل ۳۱ اوت نیز از کشور خارج شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه ان دی تی وی هند، آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد تضمینی را از یکی از مذاکره کنندگان طالبان دریافت کرده، مبنی بر اینکه افغانستانی‌هایی که دارای مدارک مربوطه هستند، اجازه داشته باشند تا افغانستان را پس از ضرب الاجل ۳۱ اوت ترک کنند.

«مارکوس پوتزل» نماینده ویژه آلمان برای افغانستان و پاکستان در حساب توییتری خود اعلام کرد با «شیر عباس استانکزی» معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر دیدار کرده و وی به او اطمینان خاطر داده است که افغانستانی‌هایی که اسناد قانونی دارند، این فرصت را خواهند داشت تا پس از ۳۱ اوت سوار بر پرواز‌های تجاری شوند.

برلین گفته است عملیات نظامی کنونی که از سوی همپیمانان ناتو برای تخلیه افغانستانی‌هایی که نیاز به حمایت دارند، انجام می‌شود، نمی‌تواند با خروج آمریکایی‌ها ادامه یابد؛ اما خواهان آن است که برخی افغانستانی‌ها از جمله فعالان حقوق بشر و یا کارمندان محلی سابق در آژانس‌های آلمان گذرگاهی امن به فرودگاه داشته باشند تا از این طریق، بتوانند حتی پس از موعد ۳۱ اوت نیز هوایی از کشور خارج شوند.

گفتنی است هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان روز سه شنبه گفته بود برلین تلاش دارد تا افراد را از بخش غیر نظامی فرودگاه در پس از این تاریخ نیز منتقل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار