تاکید امام جمعه لواسان بر لزوم کار مضاعف و مشارکتی در دوره جدید دولت

امام جمعه لواسانات گفت: مسئولان باید در راستای به حداقل رساندن مشکلات مردم، با مشارکت و حضور جدی خود آنان در میدان و همکاری بیش از پیش با یکدیگر، تلاش مضاعف داشته باشند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام سید سعید لواسانی امام جمعه لواسانات روز چهارشنبه در دیدار با مسئولان دولتی و دهیاران منطقه که به مناسبت هفته دولت در سالن اجتماعات شهید سلیمانی مصلی لواسان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سرافراز دولت شهید "رجایی" و شهید "باهنر" اظهار داشت: خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی افتخار است.

وی ابراز داشت: فرصت خدمتی که در اختیار مسئولان است، نعمتی‌ست که خداوند ارزانی داشته تا به این ملت خوب و شایسته خدمت کنیم، لذا باید تمام زمان‌مان را وقف آن کنیم.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر شمیرانات با اشاره به فرمایش امیرالمومنان (ع) گفت: آن‌چه ایشان را از بازیگری، فساد و قدرت‌طلبی منع می‌کرد، یاد مرگ و روز حساب و کتاب بود‌. اما معاویه این‌ها را فراموش کرده و از حق‌طلبی منع شده بود. لذا کسی که یاد مرگ باشد، به سمت بازیگری و تظاهر، فساد و قدرت‌طلبی نمی‌رود.

لواسانی ادامه داد: دولت‌مرد اسلامی تمام فکر و ذکرش این است که دنیا موقت و گذراست و به زودی باید در پیشگاه خداوند بابت عملکرد، حرف‌ها و تک‌تک امضاهایش پاسخ‌گو باشد.

وی با بیان این‌که هرکس عاقبت‌طلبی را فراموش کند، حق را زیر پا می‌گذارد، تاکید کرد: دولت ما جمهوری اسلامی‌ست و باید حق را پیاده کند. بی‌تردید اشکالاتی وجود دارد و باید برای برطرف‌سازی آن‌ها تلاش کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شمیرانات ضمن قدردانی از زحمات مسئولان منطقه، اکثریت آنان را مدیرانی متدین و پا به کار دانست و گفت: مردم ولی‌نعمت ما هستند و همانطور که دولت سیزدهم بنا بر مشارکت مردم دارد، باید آنان را پای کار آوریم.

امام جمعه لواسان افزود: اگر به دنبال تحقق عدالت، مبارزه با فساد و حل مشکلات مردم هستیم، باید از خود آن‌ها کمک بگیریم.

وی با تاکید بر تلاش برای کاهش مشکلات شهروندان لواسان در دوره جدید، به ۲ مبحث اساسی کرونا و معیشت اشاره کرد و اظهار داشت: با انتقال محل واکسیناسیون کرونا به سالن تربیت بدنی شاهد افزایش چشمگیر تعداد واکسینه‌شوندگان هستیم ولی کافی نیست و باید برای توسعه بیش‌تر و تسریع آن نیز برنامه‌ریزی کنیم.

لواسانی ادامه داد: بهره‌برداری از ظرفیت‌های منطقه بویژه در حوزه کشاورزی با افزایش تولید و ایجاد صنایع تبدیلی می‌تواند باعث اشتغال‌زایی پایدار و کاهش مشکلات معیشتی شهروندان شود. این اقدام نیز مشارکت مردم را می‌طلبد و باید هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی در شهر و روستاها بایستی شهردار و دهیارانی انتخاب کنند که کارآمد و پاکدست باشد و با بر سرکار آمدنش شاهد پیشرفت کار مردم باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شمیرانات تاکید کرد: این اولویت‌بندی به معنای چشم‌پوشی از امور فرهنگی نیست و در این حوزه نیز بایستی اقدامات ایجابی صورت گیرد و با جدیت کار کنین.

وی همچنین به اصلاح حریم کیفی سد لتیان، بازگشت عوارض مربوط به آموزش و پرورش از تهران به منطقه (لواسانات و رودبار قصران)، تقویت حوزه انتظامی و راهور، ترویج ورزش و فعال‌سازی مساجد از جمله مسائل مهم منطقه اشاره کرد و خواستار پیگیری جدی آن‌ها شد‌.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار