ویکی‌لیکس: تلاش واشنگتن برای فریب جهان درباره افغانستان شوکه‌کننده است

سردبیر سایت ویکی‌لیکس در مصاحبه‌ای اعلام کرد خروج نیرو‌های آمریکایی بطور ناگهانی از افغانستان نباید هیچ‌کس را شگفت‌زده کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، «کریستن هرافنسون» سردبیر سایت افشاگر ویکی‌لیکس در مصاحبه با خبرگزاری آر تی روسیه در خصوص تحولات افغانستان گفت: خروج نیرو‌های آمریکایی بطور ناگهانی از افغانستان نباید هیچ‌کس را شگفت‌زده کند رسانه‌ها هم در دروغ پردازی آمریکا درباره افغانستان شریک ‌هستند.

او در ادامه افزود: توانایی واشنگتن برای فریب جهان در طول دو دهه واقعا شوکه‌کننده است، رسانه‌های غربی در پنهان کردن واقعیت افغانستان با هم تبانی کرده‌اند و اجازه دادند دروغ‌پردازی برای مدت طولانی تقویت شود.

هرافنسون اضافه کرد: مبارزات نظامی آمریکا در طول ۱۹ سال گذشته در افغانستان یک دروغ بزرگ بود که برای نیروهای نظامی آمریکا و پیمانکاران خصوصی آن مفید بود.

سردبیر ویکی‌لیکس در ادامه گفت: خروج آشفته آمریکا از افغانستان جای تعجب ندارد، اما رسانه‌های جریان اصلی دروغ‌هایی می‌گویند که آگاهی بین‌المللی را از بین می‌برد.

به گفته هرافنسون، ویکی‌لیکس مجموعه‌ای از اسناد را از ۱۱ سال پیش از دوربین‌های سیا جمع‌آوری کرده است که تصویر واقعی کابل را نشان می‌دهد. این اسناد نشان‌دهنده تلاش مستمر چندین دولت آمریکا برای گمراه کردن افکار عمومی در مورد دخالت در امور افغانستان است.

سردبیر ویکی‌لیس گفت: برخلاف ادعا‌های مطرح شده از زبان مقامات آمریکا تنها شرکت‌های خصوصی بیش از یک تریلیون دلار از فروش و آموزش نظامی در افغانستان به جیب زده اند.

کریستن هرافنسون در پایان نیز اعلام کرد جنگی که در حال حاضر ادامه دارد، جنگ مطبوعات است.

پیشتر رسانه‌های آمریکایی ادعا کرده بودند در بیست سالی که از یازده سپتامبر می‌گذرد، آمریکا بیش از دو تریلیون دلار (دو هزار میلیارد دلار) برای جنگ در افغانستان هزینه کرده است. هشتصد میلیارد دلار برای هزینه‌های مستقیم جنگ پرداخت شده است. هشتاد و پنج میلیارد دلار برای آموزش دادن به نیرو‌های نظامی افغانستان هزینه شده است در حالیکه این نیرو‌ها چند هفته پس از تعطیلی پایگاه نظامی بگرام در ماه ژوئیه، از هم پاشیدند و بدون هیچ گونه مبارزه تسلیم طالبان شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار