نجات صنعت خودروسازی با کوتاه کردن دست مدیریت دولتی از این صنعت

بژوهشگر اقتصادی خودرو گفت: برای رفع مشکلات صنعت خودروسازی باید سهام شرکت‌های خودروسازی به صورت شناور در بورس عرضه شوند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامی پژوهشگر اقتصادی خودرو در پاسخ به این پرسش که، چگونه می توان تعارض منافع در صنعت خودروسازی را مدیریت کرد؟ اظهار کرد: یکی از ابزار‌های مربوط به رانت و فساد تعارض منافع است. طبق تحقیقات صورت گرفته تا به حال نشان دهنده این موضوع بوده است که عمده مشکلات در صنعت خودرو ناشی از تعارض منافع است و انحصار در صنعت خودروسازی نقشی ندارد.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: در حال حاضر صنعت خودرو در شرایطی بین انحصار کامل و رقابت کامل است که به مراتب به علت تعارض منافع ایجاد شده بسیار بدتر از شرایط انحصار کامل است.

پژوهشگر اقتصادی خودرو افزود: در حال حاضر صنعت خودرو سیاست زده شده است. برای بررسی تعارض منافع صنعت خودرو باید تعارض منافع اقتصادی و تعارض منافع سیاسی را بررسی کنیم. شرکت های زیرمجموعه مازادی که در شرکت های خودروسازی تشکیل شدند همگی نشات گرفته از تعارض منافع هستند و همچنین نیروی کارهای مازادی که در صنعت خودرو هستند و نیروی سفارشی هستند و مبتنی بر شایسته سالاری نیستند.

او بیان کرد: طبق بررسی از سایت کدال 75 درصد سهام شرکت های خودروسازی متعلق به دولت و شرکت های دولتی هستند.

غلامی در خصوص راه حل پیشنهادی خود را برای رفع مشکلات صنعت خودروسازی گفت: باید خصوصی سازی واقعی در صنعت خودروسازی شکل بگیرد، دست مدیریت دولتی از صنعت خودروسازی کوتاه شود، سهام شرکت های خودروسازی به صورت شناور باید در بورس عرضه شوند و عموم مردم بتوانند این سهام را خریداری کنند، ریاست  وجود داشته باشد تا شرکت های دولتی و شرکت های زیر مجموعه دولتی بیش از حد مشخصی نتوانند سهام شرکت ها را خریداری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار