۴۳ واحد مسکونی به مددجویان زنجانی واگذار شده است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از واگذاری ۴۳ واحد مسکن به مددجویان واجدالشرایط از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان محمد محمدی مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: از ابتدای امسال ۴۳ واحد مسکن به مددجویان واجدالشرایط واگذار شده است و همزمان با هفته دولت نیز ۱۳ واحد مسکن مددجویی در شهرستان‌های زنجان، خدابنده، ابهر، ماهنشان و طارم با اولویت خانوار‌های دارای دو معلول و ایتام واگذار می‌شود.

 او ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۴ طرح اشتغالزایی مددجویان تحت پوشش در استان زنجان افتتاح و راه‌اندازی شده است و در هفته دولت نیز ۹ طرح اشتغالزایی در زمینه‌های کابینت سازی، باطری سازی، دامداری، و... در شهرستان خدابنده افتتاح می‌شود.

محمدی با بیان اینکه تسهیلات پرداختی برای اشتغال مددجویان تحت پوشش به طرح‌های صنایع دستی، قالی‌بافی، دامپروری سبک و سنگین، پرورش طیور و ماکیان، گلخانه، زراعت، باغبانی، طرح‌های تولیدی و خدماتی پرداخت می‌شود، افزود: بعد از شناسایی افراد مستعد اشتغال و با آماده‌سازی شغلی و معرفی این افراد به بانک‌های عامل تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال پرداخت می‌شود.

او یادآور شد: در راستای حمایت از اشتغال معلولین کارفرمایانی که نسبت به بکارگیری جامعه هدف سازمان اقدام کرده و بر اساس قانون کار حقوق و مزایا پرداخت می‌کند حق بیمه سهم کارفرما ۲۳ درصد به مدت پنج سال به کارفرما پرداخت می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی خانوار‌ها و افزایش هفت تا ۱۱ برابری مستمری مددجویان، افتتاح نزدیک به ۳ هزار مسکن مددجویی شهری و روستایی، افتتاح ۴۰ مرکز مثبت زندگی، افتتاح هتل آپارتمان سالمندان هیدج از جمله اقدامات صورت گرفته توسط بهزیستی زنجان است.

او اضافه کرد: شناسایی ۱۰۰ درصدی معلولان روستایی در برنامه مبتنی بر جامعه هدف و پرداخت حق پرستاری به همه معلولان ضایعه نخاعی بر اساس درجه و شدت معلولیت، ایجاد اشتغال برای مددجویان و افراد زیرپوشش ۵ هزار و ۶۵۲ مورد، حمایت‌های بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی، راه‌اندازی سامانه کاهش طلاق به منظور توجه به کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارائه خدمات الکترونیکی، ایجاد سامانه شفافیت در راستای ایجاد فضایی شفاف برای انتشار اطلاعات مستند از دیگر دستاورد‌های بهزیستی برای ارائه به خدمت گیرندگان است.

انتهای پیام/ف


برچسب ها: بهزیستی ، مددجویان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.