امام جمعه پردیسان مطرح کرد؛

انتقاد از کمبود مسجد در منطقه پردیسان قم

حجت الاسلام حامدی گفت: در خصوص ساخت مساجد در منطقه پردیسان از مسئولان شهری طلبکار هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت الاسلام محمد رضا حامدی،امام جمعه پردیسان قم در نشست ائمه جماعت  پردیسان که در مسجد امام محمد باقر (ع) برگزار شد،بر اهمیت ساخت مساجد و فعال بودن قوی‌تر ائمه جماعت با محوریت مسجد برای انجام فعالیت تاکید کرد و گفت: اگر چه تا الان در بحث فعالیت و محوریت مساجد اتفاق‌های خوبی در پردیسان از سوی ائمه جماعت به وقوع پیوسته است، ولی با همفکری و هم افزایی بهتر می‌توان کار‌های قوی تری انجام داد.

او افزود: انجام کار‌های قوی، نیازمند پشتوانه اتاق فکر و هیئت اندیشه ورز است و این کار هم شروع شده و به زودی شاهد اتفاقات بهتری در این مسئله برای رشد و پیشرفت فعالیت‌ها و برنامه‌ها با محوریت مساجد و ائمه جماعت در پردیسان در موضوعات مختلف خواهیم بود.

حامدی ادامه داد: امروزه مساجد ظرفیت بسیار خوبی برای انجام کار‌های تبلیغی و دینی دارند، ولی در عین حال که این ظرفیت وجو دارد، باید مواظب آفت و آسیب‌های آن بود.

امام جمعه پردیسان گفت: در گذشته نه چندان دور مساجد گرفتار بعضی آفت و آسیب‌ها شدند. الان باید با حضور فرهیختگان، اندیشمندان حوزوی، اتاق فکر و هیئت اندیشه ورز، طوری پیش برویم که برنامه‌های مساجد ضمن دور بودن هر آسیب و آفتی با محوریت مساجد و ائمه جماعت همراه باشد تا شاهد ترقی و پیشرفت بیشتر آن باشیم.

او با توجه به کم بودن سرانه مساجد در پردیسان نسبت به جمعیت آن بیان کرد: تلاش ما در پردیسان این باشد که به ساخت مساجد بیشتر بها بدهیم و مردم و مسئولین را دعوت به ساخت مساجد کنیم، ولی بعضا بعضی‌ها برای فرار رو به جلو و انجام ندادن مسئولیت شان در قبال مردم، در مجتمع‌ها تنها اکتفاء به ساخت حسینیه‌ها می‌کنند.

حامدی گفت: در خصوص ساخت مساجد در پردیسان از مسئولان شهری طلبکار هستیم و اگر در قبال ساخت مساجد کم کاری صورت گرفته، جبران کنند و اگر زمینی برای ساخت مساجد وجود دارد، بانی، خیّر و مسئولی پیدا شود، برای مردم مسجدی بسازد.

امام جمعه پردیسان افزود: باید بدانیم که ساخت مسجد، نماز و سایر برنامه‌ها در این مکان از فضیلت بالاتری نسبت به حسینیه برخوردار است و ذکر این مسئله ضروری است که اگر در جایی حسینیه ساخته شد، این ساخت حسینیه‌ها نباید موجب کم رونقی مساجد و برنامه‌های آن شود.

او بیان کرد: از اتفاقات بسیار خوب مساجد پردیسان، فعال بودن مرکز نیکوکاری آن با حضور ائمه جماعت و خیرین است. این فعال بودن آن قدر درست و با برنامه بوده که توانسته در قم به رتبه بسیار خوبی برسد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار